Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Todt by zvážil návrat tankování

Todt by zvážil návrat tankování

Náklady by byly zanedbatelné

Prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt navrhuje, aby se ještě před schválením pravidel pro sezonu 2021 seriózně zvážila možnost vrátit do F1 tankování během zastávek v boxech. Naposledy se tankovalo v roce 2009, pak bylo zakázáno z důvodu šetření nákladů, umožnění nových závodních strategií a potřeby vytvořit zelenější image F1. S hybridními motory je nyní F1 zelená dost, na poli strategií převážila jediná výměna pneumatik a při šetření na jiných místech a s rozpočtovým stropem by se nějaké peníze našly.

"Já osobně bych byl rád, kdyby se opět tankovalo," řekl Todt v Silverstone. "Nejprve by se ale měla vypracovat studie pozitivních a negativních dopadů. Vozy jsou teď, podle mě, příliš těžké, a to je problém, o kterém aktuálně diskutujeme. Tlačím na to, aby se udělala analýza toho, jaký dopad by mělo znovuzavedení tankování, kromě toho, že na startu by stály lehčí vozy (o desítky kilogramů paliva) a byly by i menší (o palivové nádrže).

Vím o názoru, že by to zvýšilo náklady týmů, ale musím se tomu smát. Když tady vidím ty ohromné ​​motorhomy každého týmu, nedovedu si představit, že by je zabilo, kdyby musely nakoupit tankovací zařízení."

Návrat tankování by mohl najít podporu alespoň u části výrobců motorů. Cyril Abiteboul z Renaultu dlouhodobě tlačí F1 do pozice sprinterské série oproti WEC, zatímco Ferrari by mělo z podstaty svého byznysu upřednostňovat výkon před efektivností.