Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

McLaren věří, že boj s Renaultem bude čestný

McLaren věří, že boj s Renaultem bude čestný

Motory by měly být stejně výkonné i spolehlivé

Aktuální vývoj v šampionátu naznačuje, že týmy McLaren a Renault jsou jedinými aspiranty na obsazení čtvrtého místa v Poháru konstruktérů, což je pozice pro nejlepšího z druhé ligy. McLaren je tak nucen bojovat proti svému dodavateli motorů, jenž je navíc pod slušným tlakem. Umístění za trojicí špičkových týmů je absolutně nejhorší akceptovatelný výsledek tovární stáje ve čtvrtém roce jejího fungování. Bez něj by mohlo dojít k personálním otřesům. Neobává se britský tým neférových praktik?

"Rozhodně to vypadá tak, že hlavní boj ve středu pole bude mezi námi a Renaultem," připouští Andreas Seidl, šéf týmu McLaren. "Vše nyní závisí na rychlosti nasazování nových dílů, pochopení vozu a práci odvedené během závodních víkendů.

Jak jsem již řekl, s Renaultem máme velmi dobrý, zdravý vztah. Velmi transparentní. Zlepšení motoru Renault je jedna z věcí, které nám umožnily pokročit s naším vozem. Takže Renault má naši plnou důvěru jako náš partner. A když se podíváme na pravidla, tak je v nich jasně napsáno, že hlavní tým i zákazník musejí dostávat identický materiál i stejné výkonnostní režimy.

Co se načasování týče, tak například v Barceloně jsme vylepšené motory dostali zároveň s nimi. Jindy ale můžeme počkat, pokud se nám to hodí z hlediska celkového plánu a snahy vyhnout se penalizacím."

Připomeňme sezonu 2017, kdy jezdci Toro Rosso v posledních šesti závodech získali dohromady jeden bod a vůz čtyřikrát závod nedokončil, převážně kvůli poruchám pohonné jednotky. Další poruchy pak komplikovaly tréninky, kazily kvalifikace a byly příčinou penalizací. V posledním závodě roku tým přišel o šesté místo v Poháru konstruktérů ve prospěch Renaultu. Od další sezony už Toro Rosso používalo motor Honda.