Mercedes nechal Ferrari vyhrát
VC Německa – 1. trénink
Mercedes vstoupil do VC Německa opatrně a neodkryl všechny karty. Těžko říci, jakou roli v jeho uvažování sehrála očekávaná prudká změna počasí, nicméně přímé konfrontaci s Ferrari se tentokrát vyhnul. To tak díky Vettelovi slavilo prvenství.
Už hodinu před polednem vystoupal teploměr na 32 stupňů! Těžké chvíle tak čekaly nejen jezdce, ale také skalní fanoušky, kteří v nesnesitelné výhni usedli na tribuny. Asfalt se rozpálil na 40 stupňů.
Ferrari do svých monopostů i vozů zákaznických týmů namontovalo novou baterii a Gaslymu i jednotku MGU-K. Žádný trest za to ale nikomu nehrozí.
Jako první se na trati objevil Verstappen s red bullem, na němž bylo instalováno měřicí zařízení. Referenční čas 1:17,93 na tvrdých pneumatikách tentokrát patřil Sainzovi. Gasly byl na měkkých gumách o tři sekundy pomalejší a žaloval na silné vibrace.
Během pěti minut vyjeli všichni účastníci – s výjimkou mercedesů. Čilý provoz ale panoval jen chvilku, po čtvrthodině nebyla na dráze ani noha.
Pak se vydal pozdravit své početné příznivce Kubica. Hned se ale vrátil, protože auto podle jeho hlášení nerozeznávalo začátek DRS zóny. Magnussen dokonce vůz odstavil přímo před zatáčkou Sachs. Trénink byl kvůli tomu přerušen. „Zůstat trčet hned v úvodním kole, to není dobré znamení,“ povzdechl si šéf Haasu Günther Steiner a dodal, že má podezření na poruchu senzoru. Oprava proběhla bleskově a Dán se brzy vrátil do kokpitu.
Zelená se znovu rozsvítila po sedmi minutách. Konečně se začalo něco dít. Bottas se na měkkém obutí dostal na 1:14,82 a zatím porážel Hamiltona o 62 setin sekundy. Verstappen, ač na středních pneumatikách, byl rychlejší než Vettel a Leclerc. Monačan ale vzápětí přidal a posunul se za Bottase, na něhož ztrácel 31 setin.
Po 45 minutách, tedy v přestávce, způsobené vracením testovací sady pneumatik, se však už za vedoucím Bottasem (1:14,805) držel Hamilton (+0,04). Následovali Leclerc (+0,31), Verstappen (+0,35, na střední směsi), Vettel (+0,75), Pérez (+0,79, rovněž na „mediálkách“), Kvjat (+1,31) a Hülkenberg (+1,36).
Mercedes se přímému souboji s Ferrari tentokrát vyhnul
Přicházely také chyby, únikovou zónu navštívili Bottas a Grosjean. Způsob, jakým Hamilton předjel Vettela v Motodromu, vyvolal u domácího závodníka rozčilenou gestikulaci.
Bottas to po hodině tréninku znovu přehnal a v poslední zatáčce málem ztratil kontrolu nad autem. Takto ale přišel jen o nejlepší čas, k němuž s největší pravděpodobností směřoval. O poznání lépe se dařilo Hamiltonovi, jenž se s 1:14,31 dostal do čela, a to dokonce na středních gumách. Leclerc ho sice na měkčí variantě předčil, ovšem jen o čtyři setinky.
V Motodromu se v úzkých ocitl Räikkönen, jemuž se před příď připletlo toro rosso, vyhýbající se zase haasu. Všichni to naštěstí zvládli bez ztráty kytičky.
Vettel jako první atakoval hranici 1:14. K jejímu překonání mu nakonec chybělo 13 setin. Pořád jsme ale postrádali přímé srovnání s mercedesy na „softech“. Toho jsme se ovšem nedočkali.
Za duem Ferrari a Hamiltonem se tak usadil Verstappen (+0,31). V elitní desítce měly zastoupení i McLaren (Sainz), Renault (Ricciardo), Racing Point (Stroll) a Haas (Grosjean).
Úplně na závěr ještě Bottas pobavil přítomné výletem do kačírku v zatáčce Sachs a Ricciardo zase efektní piruetou.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:14,013 | 21 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:14,268 | + 0.255 | 25 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:14,315 | + 0.302 | 32 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:14,330 | + 0.317 | 28 |
5. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:14,660 | + 0.647 | 28 |
6. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:14,813 | + 0.800 | 23 |
7. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:15,062 | + 1.049 | 30 |
8. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:15,074 | + 1.061 | 30 |
9. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:15,191 | + 1.178 | 26 |
10. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:15,567 | + 1.554 | 23 |
11. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:15,604 | + 1.591 | 24 |
12. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:15,616 | + 1.603 | 26 |
13. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:15,759 | + 1.746 | 27 |
14. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:15,776 | + 1.763 | 30 |
15. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:15,777 | + 1.764 | 24 |
16. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:15,823 | + 1.810 | 23 |
17. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:15,953 | + 1.940 | 26 |
18. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:16,382 | + 2.369 | 31 |
19. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:16,559 | + 2.546 | 27 |
20. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:17,126 | + 3.113 | 23 |