Mercedes je s nejnovějším vylepšením spokojený
Nové věci přivezly také Williams, Haas a Racing Point
Několik týmů včera jezdilo s upravenými vozy. Na Hockenheimringu mají předposlední možnost ověřit správnost směru vývoje před téměř čtyřtýdenní letní přestávkou, během níž se vozy na trať nedostanou.
Mercedes včera kvůli teplu více otevřel zadní část karoserie a jezdci byli spokojeni. Není jisté, zda konfiguraci do extrémního tepla budou potřebovat i dnes a zítra, ale mohla by se jim hodit například na Hungaroringu, nebo později v Singapuru. Vůz W10 má nové koncové pláty zadního křídla i upravené přední křídlo, směrovací lopatku pod nosem a deflektory. Poslední tři zmíněné úpravy jsou jedním souborem, zlepšujícím proudění vzduchu kolem zbývající části vozu.
"Bylo extrémně horko," řekl o pátku Valtteri Bottas. "Nepamatuji si, že bych někdy závodil v takových podmínkách. Ale aspoň je to pro všechny stejné. V takových podmínkách to představuje větší zátěž pro piloty, ale i vozy a pneumatiky. Obzvláště náročná byla jízda ve třetím sektoru, kde je jedna zatáčka za druhou. Pneumatiky jsou hodně citlivé a pokud vám někde teplota vyskočí o 10 °C, tak jako lusknutím prstů ztratíte několik desetin."
Racing Point v posledních týdnech nehledá ani tak hrubou rychlost, spíše vyvážení vozu. Výrazným zásahem do aerodynamiky jsou nové, oříznuté bočnice inspirované vozem Red Bull RB15. V důsledku toho se muselo upravit téměř vše od podlahy přes zpětná zrcátka až po nasávání vzduchu nad hlavou jezdce.
"Vůz je nyní zcela jiný, jako po dietě. Je to dobré, necháme to takto," těšil se včera večer Lance Stroll. "Takové dny člověku vykouzlí úsměv na tváři. Ale byl to jen trénink, nikam se to nepočítá, to hlavní začíná v sobotu."
"Mohu říci, že jsme odvedli dobrou práci po stránce vyvážení a úrovně rychlosti. Z vozu mám teď lepší pocit," dodal Sergio Pérez.
Williams experimentuje se zcela novou podlahou, výstupky ve tvaru bumerangů v blízkosti kol, jaké má McLaren, a komplexnějším řešením deflektorů. Robert Kubica však několik elementů aerodynamiky ztratil hned v prvním pátečním kole.
"Dnešek pro nás nebyl lehkým dnem. Počínaje prvním kolem jsme museli dělat kompromisy. Musíme se na všechno znovu podívat a upravit některé části tak, aby zůstaly na voze. Je to druhý víkend v řadě, co se něco na voze zlomilo. Je špatné, když vyjedete z garáže a okamžitě něco není v pořádku," posteskl si Polák.
George Russell by měl nové díly dostat dnes, pokud tým v noci nerozhodl jinak.
Nakonec tu máme Haas, jenž opět použil pár novinek na vůz Kevina Magnussena, zatímco Romaina Grosjeana nechal, stejně jako v Silverstone, jezdit s původní zimní konfigurací.
"Mám z toho asi takový pocit, jako z (nepovedeného) barcelonského vylepšení. Nevím, jestli s tím něco uděláme. Tedy, rozhodně je na čem pracovat, ale uvidíme, jestli přes noc na něco přijdeme. Vypadá to jako velká ztráta, což určitě nechcete vidět, když nasadíte nové věci," řekl Magnussen, který byl včera pomalejší než Grosjean.
"Nastavení z prvního závodu je velmi, velmi dobré. Je dobré vědět, že konstruktéři umějí navrhnout takto dobrý vůz. Problémem jsou další vývojové kroky, takže musíme hledat důvod tohoto problému," prohlásil vcelku spokojený Francouz.