Statistiky z Barcelony
Nejrychlejší Lotus, nejpilnější Mercedes a poslední McLaren.
Včera skončil druhý ze tří čtyřdenních předsezónních testů. Nové vozy absolvovaly tisíce kilometrů a jezdci začali s nesmělými pokusy přiblížit se jejich současným limitům. Nejdále při tomto hledání došel Romain Grosjean, kterému se podařilo kolo na okruhu Barcelona-Catalunya absolvovat za 1:24.067. Na první pohled výborný výsledek pro Lotus doplnil třetí příčkou Pastor Maldonado, oba však své časy dosáhli použitím super-měkkých pneumatik. Nejnebezpečněji tedy nakonec vypadá Mercedes, který v rukou Nica Rosberga a s obutými středně tvrdými pneumatikami dosáhl čas, který je jen o necelé 3 desetiny sekundy pomalejší než Grosjeanův.
Jezdec |
Tým |
Čas |
Pneu |
Kola |
|
01. | R. Grosjean | Lotus | 1:24.067 | SS | 111 |
02. | N. Rosberg | Mercedes | 1:24.321 | M | 197 |
03. | P. Maldonado | Lotus | 1:24.348 | SS | 173 |
04. | D. Ricciardo | Red Bull | 1:24.574 | S | 201 |
05. | K. Raikkonen | Ferrari | 1:24.584 | S | 163 |
06. | F. Massa | Williams | 1:24.672 | S | 143 |
07. | S. Perez | Force India | 1:24.702 | SS | 155 |
08. | M. Verstappen | Toro Rosso | 1:24.739 | SS | 222 |
09. | L. Hamilton | Mercedes | 1:24.923 | M | 201 |
10. | D. Kvjat | Red Bull | 1:24.941 | S | 216 |
11. | F. Nasr | Sauber | 1:24.956 | SS | 151 |
12. | V. Bottas | Williams | 1:25.345 | S | 178 |
13. | C. Sainz Jr | Toro Rosso | 1:25.604 | SS | 188 |
14. | F. Alonso | McLaren | 1:25.961 | S | 79 |
15. | J. Palmer | Lotus | 1:26.280 | S | 77 |
16. | S. Vettel | Ferrari | 1:26.312 | S | 181 |
17. | M. Ercisson | Sauber | 1:26.340 | S | 166 |
18. | N. Hulkenberg | Force India | 1:26.591 | S | 36 |
19. | P. Wehrlein | Force India | 1:27.333 | M | 143 |
20. | J. Button | McLaren | 1:28.182 | M | 45 |
21. | P. Wehrlein | Mercedes | 1:28.489 | H | 18 |
22. | S. Wolff | Williams | 1:28.906 | M | 86 |
Mercedes je opět i na vrcholu tabulky odjetých kol, tentokrát mu však na záda dýchají Red Bull, Toro Rosso i Williams. Hlavně u Red Bullu jde o velké zlepšení, protože v Jerezu byl druhý nejhorší po McLarenu. Tým z Wokingu opět trápily technické problémy způsobované především novou pohonnou jednotkou Hondy. O testovací kilometry ho kromě selhávání MGU-K připravila také nedělní nehoda Fernanda Alonsa, po níž se McLaren rozhodl test předčasně ukončit.
Tým |
Kola |
|
01. | Mercedes | 446 |
02. | Red Bull | 417 |
03. | Toro Rosso | 410 |
04. | Williams | 407 |
05. | Lotus | 361 |
06. | Ferrari | 344 |
07. | Force India | 334 |
08. | Sauber | 317 |
09. | McLaren | 124 |
Z pohledu dodavatelů motorů se toho moc nezměnilo. Nejvíce zkušenosti si z Barcelony odvážejí inženýři Mercedesu. S velkým odstupem za německou automobilkou následují Renault a Ferrari, motor Honda absolvoval pouze 124 kol.
Motor |
Kola |
|
01. | Mercedes | 1 548 |
02. | Renault | 827 |
03. | Ferrari | 661 |
04. | Honda | 124 |