McLaren chce stáhnout ztrátu na polovinu
Seidl: Konečně jsme začali včas
Naposledy si McLaren takhle dobře stál v Poháru konstruktérů před sedmi lety. Ještě nedávno vysmívaný tým nabral strmý kurz vzhůru a dnes dává na frak celému takzvanému středu pole. Včetně dodavatele motorů pro svoje auta.
Andreas Seidl, který má od letoška fungování stáje na starosti, se však netají ještě vyššími cíli. Chtěl by postupně likvidovat ztrátu na tři giganty – Mercedes, Ferrari a Red Bull. Kdy k tomu dojde, ovšem raději neříká. „Když se podíváme na časy na kolo, tak nám chybí zhruba sekunda, někdy až sekunda a půl. Naším cílem je tento odstup redukovat,“ vyjádřil se.
Andreas Seidl chce McLaren co nejdříve vrátit do absolutní špičky F1
K tomu se už údajně činí příslušná opatření. To první se zdá být zcela samozřejmé, leč v minulosti tomu tak nebylo. „Konečně se dostáváme do normálního načasování. Hned po zimních testech jsme přikročili k návrhu základního konceptu monopostu pro sezonu 2020. Předtím k tomu docházelo mnohem později,“ uvedl Seidl. „Současný vůz známe již skutečně dopodrobna, včetně jeho slabin. Teď nám to přichází vhod, protože vzhledem k neměnnosti technických předpisů jdeme cestou postupné evoluce.“
Vývoj probíhá pod taktovkou nového technického ředitele Jamese Keye. „To, že nyní je jasně definovaná odpovědná osoba, v nás budí důvěru. Můžeme učinit další potřebné kroky a poněkud se přiblížit špičce,“ svěřil se Seidl, který vzápětí upřesnil, že v příštím roce by manko na silnou trojku rád stáhl na polovinu.