Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Fisichellova výjimečná trať

Fisichellova výjimečná trať

"Pro svou zem chci dosáhnout velkého výsledku."

S B specifikací svého motoru RS25 vyráží Giancarlo Fisichella do svého domácího závodu a doufá v podporu italských fanoušků.
 
Giancarlo, jak by jste shrnul svůj vstup do sezóny?
 
Vyhrát první závod za nový tým byl ten nejlepší začátek roku, jaký jsem mohl mít. V Malajsii jsem však měl problém s předním křídlem, který mě připravil o potřebný výkon a vedl ke kolizi s Weberrem. Pak v Bahrajnu nevydržel motor. Ale v obou závodech jsme díky Fernandovi vyhráli, což je velmi důležité pro tým, i když jsem já nezískal body. Myslím, že Renault má stále tu nejlepší kombinaci šasi a motoru, a čeká nás ještě šestnáct závodů, což je dlouhá cesta. Jsem odhodlaný tvrdě bojovat.
 
Staré rčení říká, že tvůj týmový kolega je tvůj největší soupeř; Fernando je šestnáct bodů před vámi. Znepokojuje vás to?
 
V současné době se může stát cokoliv. Podívejte se na moji sezónu: vedl jsem šampionát po prvním závodě a teď jsem třetí, protože jsem dvakrát odstoupil. Kdo ví, co se stane během příštích čtyřech nebo pěti Velkých cen? Pro mě je důležité sbírat body, dostat se na stupně vítězů a vyhrát několik závodů. Pokud tým bude dále vyvíjet vůz, pak myslím, že můžeme bojovat o titul. Momentálně je však Fernando oproti mě ve výhodě. Máme však stejné auto, takže máme dle mého názoru stejné šance v souboji o titul.
 
Jak vycházíte s Fernandem?
 
Jsme dobří přátelé. Pracuje se nám spolu dobře. Je to příjemný kluk, rychlý a vyrovnaný. Je těžké být lepší než on. Nevidím v tom však problém, je to pro mě spíš ještě větší motivace. A tak by to mělo být, protože je to lepší pro tým.
 
Jaké je to pro italského jezdce porážet Ferrari. Mají vám to tifosi za zlé?
 
Pamatuji si, jaké to bývalo dřív. Před dvaceti lety boural Patrese s Brabhamem, když jezdil do té doby na čele, a fanoušci se začali radovat, protože díky tomu Ferrari vyhrálo. Dnes si myslím, že si Italové a fanoušci Ferrari všímají daleko více italských jezdců. Na stupních vítězů jsme letos měli italského jezdce v každém závodě, Ferrari nebylo zároveň příliš silné. Jsem rád, že lidé doma vidí raději uspět italské piloty než někoho jiného, a  chtěl bych pro svou zem dosáhnout velkého výsledku.
 
Jste při závodění doma více pod tlakem?
 
Určitě, je to přeci můj domácí závod, před mými fanoušky a chci podat dobrý výkon. Dávám ze sebe 100% kdekoliv, ale tady je pro mě dobrý výsledek něčím výjimečným. Být pod tlakem není vždy až zase tak špatné a já se s tím dokážu vypořádat.
 
A co  vaše nejlepší vzpomínky na Imolu?
 
Tak to je jednoznačné: Poprvé v roce 1992, když jsem zde vyhrál svůj první závod formule 3 a pak v roce 1997, kdy se mi povedlo dojet s Jordanem na čtvrtém místě a získat tak své první body ve formuli 1. Zažil jsem zde výjimečné okamžiky.