Brown navrhuje rotaci velkých cen
Bylo by to i marketingově efektivnější
Pokud se nestane něco neočekávaného, s největší pravděpodobností budeme v příštím roce svědky 22 velkých cen F1. Tolik se jich v historii šampionátu v jediné sezoně dosud nikdy neuskutečnilo.
Přitom strop stále není dosažen. Šéf F1 Chase Carey už avizuje, že v příštích letech tento počet může ještě stoupnout.
Současně sílí opozice vůči tomuto trendu. Kritikové poukazují na hrozbu přesycenosti diváků, nadměrnou zátěž pro členy týmů i další zainteresované a také na nemalé logistické problémy.
Výhradami se netají ani boss McLarenu Zak Brown. Připomíná neblahé zkušenosti z americké série NASCAR, v níž příliš bohatý kalendář vedl k poklesu zájmu fanoušků. Z 22 velkých cen ještě strach nemá: „Pokud to po stránce dopravy bude dobře vymyšlené, nepůjde o velký rozdíl oproti současnému stavu.“
Zak Brown (na snímku vpravo s Laurentem Mekiesem z Ferrari) je pro rotaci velkých cen
Horší by to bylo při 25 víkendech, což je meta, k níž Liberty Media údajně vzhlíží. Brown přichází se zajímavým nápadem. „A což kdybychom zavedli rotaci závodů? Pořád bychom měli skvělý kalendář se zastávkami na mnoha z obchodního hlediska důležitých místech. Zároveň by nadměrně nebobtnal. Také marketingově by mohlo být přínosnější, kdyby se někde jelo jen jednou za dva roky,“ je přesvědčen.
V této souvislosti oslovuje všechny příznivce F1. „Já mám určitý názor, vy máte určitý názor. Potřebujeme ale vědět, co si myslí tisíce,“ připomíná.