Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bezchybný Japonec Macušita letos podruhé zvítězil

Bezchybný Japonec Macušita letos podruhé zvítězil

Monza – 1. závod

Pětadvacetiletý Japonec Macušita vyhrál letos už druhý závod a posunul se na šesté místo průběžného pořadí. Závod plný soubojů a předjíždění zvládl bez jediné chybičky, ačkoli byl dlouho pod tlakem Ilotta.

Po tragickém belgickém víkendu, při němž se smrtelně zranil Hubert a vážně zranil Correa, se v páteční kvalifikaci představilo jen 17 vozů. Za oba jezdce nebyli jmenováni náhradníci a do závodu nenastoupil ani Boschung.

Kvalifikaci nečekaně vyhrál Ilott a získal své první pole position jako druhý nováček v této sezoně. Na dalších pozicích se na startovním roštu seřadili Žou, Mazepin, Sette Câmara, Macušita, Latifi, King, Schumacher, Delétraz, Gelael, Alesi, Aitken, Ghiotto, Sato, Raghunathan a Calderónová.

Čtvrtý De Vries byl dodatečně vyloučen kvůli nedostatku paliva pro následnou kontrolu. Doplatil na chybu týmu a startoval z poslední pozice. Ilott udržel vedoucí pozici, ale Mazepin byl vytlačen mimo trať, musel prokličkovat slalomem v bezpečnostní zóně a klesl hluboko do pole.

Ve 2. kole došlo ke kolizi, na kterou odstoupením doplatil Delétraz. Další jezdci včetně De Vriese museli projet šikanou rovně a ztratili cenný čas. Mazepin musel k mechanikům a zastávka se protáhla. Žou se propadl na 5. místo a těsně pronásledoval Sette Câmaru s Latifim.

Japonec Nobuharu Macušita díky bezchybnému výkonu letos podruhé vyhrál

V nájezdu do první zatáčky 5. kola Macušita poprvé zaútočil na vedoucí pozici, ale až při repríze o několik zatáček později předjel Ilotta. Vzrušující závod přinášel jeden zajímavý souboj za druhým. Kupředu se probíjel například Ghiotto či De Vries. Po smyku se do kačírku zahrabala Calderónová.

Ilott měnil pneumatiky jako jeden z prvních, spolu s ním také Žou, Sette Câmara, Sato či Gelael. Jen o kolo později se sjetých měkkých gum zbavili i Macušita nebo Latifi a De Vries. Japonec se bezpečně vrátil na první místo a zastávkou hodně získal i Latifi.

Po 10 kolech jezdci kroužili v pořadí Ghiotto, King, Schumacher, Aitken, Alesi (všichni bez zastávky), Macušita, Ilott, Žou, Latifi, Sette Câmara, De Vries, Gelael, Sato, Raghunathan a Mazepin.

O kolo později Schumacher předjel Kinga a dostal se na druhé místo. Latifi dostal od inženýrů pokyn, aby předjel Žoua. Snadno se to řeklo… Kanaďan chtěl poslechnout, ale předním spoilerem prorazil Číňanovi pravé zadní kolo. Oba museli s poškozenými vozy pro pomoc k mechanikům.

V 15. kole výrazně zpomalil Schumacher. Zdálo se, že zabočí do boxu, ale nakonec pokračoval v závodě. Zato Žou musel po kolizi odstoupit a postavení v první řadě na startu nevyužil k dobrému výsledku. Schumacher nakonec přece jen skončil u mechaniků, po dlouhé opravě pokračoval, ale se ztrátou osmi kol.

Sette Câmara byl potrestán penalizací 5 s za překročení limitu tratě a získání výhody. Sotva informaci dostal, ani se nebránil útoku De Vriese. Deset kol před koncem měnil kola vedoucí Ghiotto a po problémech mechaniků klesl na sedmé místo. V závěru závodu však měl výhodu nových měkkých pneumatik a dokázal jí využít. Do vedení se na jedno kolo dostal King, poté Aitken, ale pak už převzal první pozici Macušita.

Druhý Ilott ztrácel přes vteřinu, za ním jel o pět vteřin později De Vries, o další dvě Sette Câmara, o dalších osm Ghiotto. Ital byl na domácí trati v té chvíli nejrychlejší. Do cíle zbývalo šest kol, ale ke stupni vítězů bylo daleko.

Ve 27. kole De Vries předjel druhého Ilotta, který si postěžoval na uvolněnou kapotáž vozu. O kolo později Ghiotto předjel Sette Câmaru a byl téměř o čtyři vteřiny na kolo rychlejší než Ilott! Snadno ho předjel a skutečně se vyšvihl na pódium. Ani s tím se nespokojil a v předposledním kole předjel i De Vriese.

Nejrychlejší kolo v samém závěru zajel Schumacher, ale prémiový bod nezískal, protože dojel mimo první desítku. Bonus získal Ghiotto. Ind Raghunathan poprvé bodoval a byl posledním jezdcem s plným počtem kol.

Průběžné pořadí (19/24): 1. De Vries 215, 2. Latifi 166, 3. Ghiotto 155, 4. Sette Câmaa 151, 5. Aitken 138, 6. Macušita 110, 7. Žou 107, 8. Hubert 77, 9. King 67, 10. Delétraz 60, 11. Schumacher 45, 12. Ilott 44, 13. Correa 36, 14. Boccolacci 30, 15. Markelov 16, 16. Gelael 13, 17. Alesi 7, 18. Mazepin 6, 19. Boschung 3, 20. Raghunathan 1.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Nobuharu Macušita Carlin Mecachrome 48:56,512 30 25
2. Luca Ghiotto UNI Virtuosi Mecachrome 49:02,264 30 18
3. Nyck de Vries ART Grand Prix Mecachrome 49:05,719 30 15
4. Callum Ilott Sauber Junior Team by Charouz Mecachrome 49:13,725 30 12
5. Sergio Sette Camara DAMS Mecachrome 49:16,999 30 10
6. Jordan King MP Motorsport Mecachrome 49:21,322 30 8
7. Giuliano Alesi Trident Mecachrome 49:28,847 30 6
8. Jack Aitken Campos Racing Mecachrome 49:29,571 30 4
9. Sean Gelael Prema Theodore Mecachrome 49:35,402 30 2
10. Mahaveer Raghunathan MP Motorsport Mecachrome 50:09,297 30 1
11. Nikita Mazepin ART Grand Prix Mecachrome 49:13,922 29 0
12. Marino Sató Campos Racing Mecachrome 49:14,167 29 0
13. Nicholas Latifi DAMS Mecachrome 50:20,668 29 0
  Mick Schumacher Prema Theodore Mecachrome 49:47,879 22 0
  Guanju Žou UNI Virtuosi Mecachrome 22:44,519 13 0
  Tatiana Calderónová BWT Arden Mecachrome 8:20,601 5 0
  Louis Delétraz Carlin Mecachrome 1:43,009 1 0