Bezchybný Japonec Macušita letos podruhé zvítězil
Monza – 1. závod
Pětadvacetiletý Japonec Macušita vyhrál letos už druhý závod a posunul se na šesté místo průběžného pořadí. Závod plný soubojů a předjíždění zvládl bez jediné chybičky, ačkoli byl dlouho pod tlakem Ilotta.
Po tragickém belgickém víkendu, při němž se smrtelně zranil Hubert a vážně zranil Correa, se v páteční kvalifikaci představilo jen 17 vozů. Za oba jezdce nebyli jmenováni náhradníci a do závodu nenastoupil ani Boschung.
Kvalifikaci nečekaně vyhrál Ilott a získal své první pole position jako druhý nováček v této sezoně. Na dalších pozicích se na startovním roštu seřadili Žou, Mazepin, Sette Câmara, Macušita, Latifi, King, Schumacher, Delétraz, Gelael, Alesi, Aitken, Ghiotto, Sato, Raghunathan a Calderónová.
Čtvrtý De Vries byl dodatečně vyloučen kvůli nedostatku paliva pro následnou kontrolu. Doplatil na chybu týmu a startoval z poslední pozice. Ilott udržel vedoucí pozici, ale Mazepin byl vytlačen mimo trať, musel prokličkovat slalomem v bezpečnostní zóně a klesl hluboko do pole.
Ve 2. kole došlo ke kolizi, na kterou odstoupením doplatil Delétraz. Další jezdci včetně De Vriese museli projet šikanou rovně a ztratili cenný čas. Mazepin musel k mechanikům a zastávka se protáhla. Žou se propadl na 5. místo a těsně pronásledoval Sette Câmaru s Latifim.
Japonec Nobuharu Macušita díky bezchybnému výkonu letos podruhé vyhrál
V nájezdu do první zatáčky 5. kola Macušita poprvé zaútočil na vedoucí pozici, ale až při repríze o několik zatáček později předjel Ilotta. Vzrušující závod přinášel jeden zajímavý souboj za druhým. Kupředu se probíjel například Ghiotto či De Vries. Po smyku se do kačírku zahrabala Calderónová.
Ilott měnil pneumatiky jako jeden z prvních, spolu s ním také Žou, Sette Câmara, Sato či Gelael. Jen o kolo později se sjetých měkkých gum zbavili i Macušita nebo Latifi a De Vries. Japonec se bezpečně vrátil na první místo a zastávkou hodně získal i Latifi.
Po 10 kolech jezdci kroužili v pořadí Ghiotto, King, Schumacher, Aitken, Alesi (všichni bez zastávky), Macušita, Ilott, Žou, Latifi, Sette Câmara, De Vries, Gelael, Sato, Raghunathan a Mazepin.
O kolo později Schumacher předjel Kinga a dostal se na druhé místo. Latifi dostal od inženýrů pokyn, aby předjel Žoua. Snadno se to řeklo… Kanaďan chtěl poslechnout, ale předním spoilerem prorazil Číňanovi pravé zadní kolo. Oba museli s poškozenými vozy pro pomoc k mechanikům.
V 15. kole výrazně zpomalil Schumacher. Zdálo se, že zabočí do boxu, ale nakonec pokračoval v závodě. Zato Žou musel po kolizi odstoupit a postavení v první řadě na startu nevyužil k dobrému výsledku. Schumacher nakonec přece jen skončil u mechaniků, po dlouhé opravě pokračoval, ale se ztrátou osmi kol.
Sette Câmara byl potrestán penalizací 5 s za překročení limitu tratě a získání výhody. Sotva informaci dostal, ani se nebránil útoku De Vriese. Deset kol před koncem měnil kola vedoucí Ghiotto a po problémech mechaniků klesl na sedmé místo. V závěru závodu však měl výhodu nových měkkých pneumatik a dokázal jí využít. Do vedení se na jedno kolo dostal King, poté Aitken, ale pak už převzal první pozici Macušita.
Druhý Ilott ztrácel přes vteřinu, za ním jel o pět vteřin později De Vries, o další dvě Sette Câmara, o dalších osm Ghiotto. Ital byl na domácí trati v té chvíli nejrychlejší. Do cíle zbývalo šest kol, ale ke stupni vítězů bylo daleko.
Ve 27. kole De Vries předjel druhého Ilotta, který si postěžoval na uvolněnou kapotáž vozu. O kolo později Ghiotto předjel Sette Câmaru a byl téměř o čtyři vteřiny na kolo rychlejší než Ilott! Snadno ho předjel a skutečně se vyšvihl na pódium. Ani s tím se nespokojil a v předposledním kole předjel i De Vriese.
Nejrychlejší kolo v samém závěru zajel Schumacher, ale prémiový bod nezískal, protože dojel mimo první desítku. Bonus získal Ghiotto. Ind Raghunathan poprvé bodoval a byl posledním jezdcem s plným počtem kol.
Průběžné pořadí (19/24): 1. De Vries 215, 2. Latifi 166, 3. Ghiotto 155, 4. Sette Câmaa 151, 5. Aitken 138, 6. Macušita 110, 7. Žou 107, 8. Hubert 77, 9. King 67, 10. Delétraz 60, 11. Schumacher 45, 12. Ilott 44, 13. Correa 36, 14. Boccolacci 30, 15. Markelov 16, 16. Gelael 13, 17. Alesi 7, 18. Mazepin 6, 19. Boschung 3, 20. Raghunathan 1.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Nobuharu Macušita | Carlin | Mecachrome | 48:56,512 | 30 | 25 |
2. | Luca Ghiotto | UNI Virtuosi | Mecachrome | 49:02,264 | 30 | 18 |
3. | Nyck de Vries | ART Grand Prix | Mecachrome | 49:05,719 | 30 | 15 |
4. | Callum Ilott | Sauber Junior Team by Charouz | Mecachrome | 49:13,725 | 30 | 12 |
5. | Sergio Sette Camara | DAMS | Mecachrome | 49:16,999 | 30 | 10 |
6. | Jordan King | MP Motorsport | Mecachrome | 49:21,322 | 30 | 8 |
7. | Giuliano Alesi | Trident | Mecachrome | 49:28,847 | 30 | 6 |
8. | Jack Aitken | Campos Racing | Mecachrome | 49:29,571 | 30 | 4 |
9. | Sean Gelael | Prema Theodore | Mecachrome | 49:35,402 | 30 | 2 |
10. | Mahaveer Raghunathan | MP Motorsport | Mecachrome | 50:09,297 | 30 | 1 |
11. | Nikita Mazepin | ART Grand Prix | Mecachrome | 49:13,922 | 29 | 0 |
12. | Marino Sató | Campos Racing | Mecachrome | 49:14,167 | 29 | 0 |
13. | Nicholas Latifi | DAMS | Mecachrome | 50:20,668 | 29 | 0 |
Mick Schumacher | Prema Theodore | Mecachrome | 49:47,879 | 22 | 0 | |
Guanju Žou | UNI Virtuosi | Mecachrome | 22:44,519 | 13 | 0 | |
Tatiana Calderónová | BWT Arden | Mecachrome | 8:20,601 | 5 | 0 | |
Louis Delétraz | Carlin | Mecachrome | 1:43,009 | 1 | 0 |