Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kličkující obranář Aitken uhájil vítězství

Kličkující obranář Aitken uhájil vítězství

Monza – 2. závod

Aitken byl sice komisaři pokárán za nevhodný způsob jízdy, tedy za kličkování na rovince, ale třetí triumf v sezoně uhájil. Naopak Macušitu srazila ze stupně vítězů penalizace a Ilotta hrubá chyba v posledním kole.

Prvních osm jezdců ze sobotního závodu se na startovním roštu seřadilo v opačném pořadí: Aitken, Alesi, King, Sette Câmara, Ilott, De Vries, Ghiotto a Macušita. Latifi stál až třináctý, Schumacher čtrnáctý. Syn slavného otce Alesi stál v první řadě a mohl navázat na svůj dosud nejlepší výsledek v F2.

Mick Schumacher se po nevydařené sobotě probíjel kupředu a svedl několik pěkných soubojů

Po ranním dešti trať téměř uschla, takže všichni startovali na hladkých pneumatikách. První náročnou šikanu zvládli téměř všichni bez problémů, jen Ghiotto si poškodil přední křídlo o Sette Câmaru. Pokračoval však v závodě. De Vries se sice po startu probil na čtvrtou pozici, ale zakrátko klesl na šesté.

Ve 4. kole Schumacher předjel Latifiho a posunul se už na 9. místo. Kupředu postupoval také z poslední pozice startující Žou, který byl v té fázi společně se Schumacherem nejrychlejším jezdcem. Ilott předjel Alesiho, naopak jeden z favoritů Latifi klesl až na 12. místo.

King byl stále nalepený na vedoucího Aitkena, s mírným odstupem jel Ilott a za ním v těsných rozestupech Alesi, Sette Câmara, De Vries, Ghiotto, Macušita, Schumacher, Mazepin, Žou, Latifi, Delétraz, Gelael, Sato, Raghunathan a Calderónová.

V 7. kole se King předjel Aitkena, De Vries měl kolizi se Sette Câmarou s Ghiottem. Zatímco De Vries mohl bezpečně pokračovat, Sette Câmara odstoupil a Ghiotto pomalým tempem mířil bez křídla a s poškozenou pneumatikou k mechanikům. Na trať se vrátil s velkou ztrátou a na měkkých pneumatikách mohl mířit už jen za nejrychlejším kolem. Navíc dostal penalizaci 5 s za zavinění střetu tří jezdců.

Kolize vyvolala virtuální safety car. Jakmile byla tato fáze ukončena, Aitken se pohotovým manévrem dostal zpátky do vedení. Při tom se oběma přiblížil Ilott, zatímco čtvrtý Alesi trochu brzdil De Vriese, Macušitu a velmi rychlého Schumachera.

De Vries v 10. kole překonal Alesiho a Schumacher vytrvale útočil na Macušitu. Aitken byl v šikaně vytlačen do únikové zóny, King mu dal při návratu na trať přednost, ale toho využil Ilott a vklínil se mezi oba rivaly. Čelo závodu jelo v pořadí Aitken, Ilott, King, De Vries, Macušita, Alesi, Schumacher, Žou. Macušita však vyfasoval penalizaci 5 s za nedodržení pravidel při jízdě během virtuálního safety caru. Ta ho nakonec připravila o stupeň vítězů.

Další syn slavného otce Giuliano Alesi zažil v Monze dosud nejlepší víkend v F2

Schumacher na cílové rovince zaútočil na Alesiho, ale potom nedobrzdil do první zatáčky, musel projet bezpečností zónou a propadl se na osmé místo. Aitken na rovinkách kličkoval, aby nedal soupeřům šanci využít větrného stínu, ale sám se tím trochu zpomaloval. Rozdíly se proto scvrkly na pouhých šest vteřin mezi první šesticí a dvou vteřin mezi první čtveřicí!

V 16. kole Žou předjel Alesiho a o kolo později se před Francouze dostal i Schumacher. De Vries se znovu nevešel do šikany, znovu projel mimo tratě a klesl za Macušitu. Japonec se okamžitě přiblížil Kingovi a útočil na stupeň vítězů.

Tři kola před koncem dostal Aitken varování, že už nesmí kličkovat před soupeři. Poslechl a paradoxně tím okamžitě zrychlil. Ilott v nájezdu do první zatáčky posledního kola nedobrzdil, lehce narazil do zdi a prohnal traťové komisaře. S roztrhaným levým předním kolem postupně klesal pořadím.

Aitken uhájil prvenství. V posledním kole Macušita ještě útočil na Kinga, ale předjet se mu ho nepodařilo. Japonec nakonec neudržel ani třetí příčku na pódiu, protože kvůli penalizaci klesl na pátou pozici. Stejně jako v sobotu v F3 tedy měnily podobu stupně vítězů tresty za nedodržení pravidel.

Brit Jack Aitken byl sice pod velkým tlakem, ale vítězství nakonec uhájil

Průběžné pořadí (20/24): 1. De Vries 225, 2. Latifi 166, 3. Ghiotto 155, 4. Aitken 153, 5. Sette Câmara 151, 6. Macušita 116, 7. Žou 115, 8. King 79, 9. Hubert 77, 10. Delétraz 61, 11. Schumacher 49, 12. Ilott 44, 13. Correa 36, 14. Boccolacci 30, 15. Markelov 16, 16. Gelael 13, 17. Alesi 9, 18. Mazepin 6, 19. Boschung 3, 20. Raghunathan 1.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Jack Aitken Campos Racing Mecachrome 34:26,288 21 25
2. Jordan King MP Motorsport Mecachrome 34:29,052 21 18
3. Nyck de Vries ART Grand Prix Mecachrome 34:32,818 21 15
4. Guanju Žou UNI Virtuosi Mecachrome 34:33,900 21 12
5. Nobuharu Macušita Carlin Mecachrome 34:34,476 21 10
6. Mick Schumacher Prema Theodore Mecachrome 34:34,829 21 8
7. Giuliano Alesi Trident Mecachrome 34:39,139 21 6
8. Louis Delétraz Carlin Mecachrome 34:39,677 21 4
9. Nikita Mazepin ART Grand Prix Mecachrome 34:40,228 21 2
10. Nicholas Latifi DAMS Mecachrome 34:49,379 21 1
11. Marino Sató Campos Racing Mecachrome 34:55,851 21 0
12. Callum Ilott Sauber Junior Team by Charouz Mecachrome 35:07,678 21 0
13. Mahaveer Raghunathan MP Motorsport Mecachrome 35:18,766 21 0
14. Tatiana Calderónová BWT Arden Mecachrome 35:19,309 21 0
15. Luca Ghiotto UNI Virtuosi Mecachrome 35:58,979 21 0
  Sean Gelael Prema Theodore Mecachrome 15:22,378 9 0
  Sergio Sette Camara DAMS Mecachrome 9:44,952 6 0