McLaren neobětuje sezonu 2020
Navzdory boji o čtvrté místo se prioritou stává nový vůz
Druhá polovina sezony je již v plném proudu a v továrnách týmů je velkým tématem uzavírání vývoje letošních vozů a plné soustředění pozornosti na monoposty pro příští rok. Udělejte to příliš brzy, a přijdete o dobré místo v Poháru konstruktérů a s ním spojené finance. Udělejte to příliš pozdě, přijdete o body příští rok. Ve Wokingu mají jasno. Chtějí čtvrté místo v letošním Poháru konstruktérů, ale ne za cenu větších kompromisů při vývoji nového vozu. Před továrním týmem Renaultu přitom po VC Itálie mají pouze osmnáctibodový náskok.
"Samozřejmě bychom chtěli co nejvíce úsilí vložit do boje o čtvrté místo, ale podle mě je mnohem důležitější nový vůz, se kterým se chceme posunout opět o krok kupředu,“ řekl Andreas Seidl, nový šéf týmu, který se loni s odřenýma ušima dostal na šestou příčku.
"Proto nemíním ohrozit nový projekt tím, že bychom se nyní vrátili k současnému vozu. Po zbytek roku se budeme držet pevného plánu. Tím je nasadit další nové díly, ne však velké balíky novinek. Během příštích dvou, tří závodů nasadíme pár menších věcí. Termín, odkdy se stoprocentně soustředíme na vývoj nového vozu, je ještě otevřenou otázkou."
Od prvního návrhu například nového dílu aerodynamiky k jeho nasazení do závodu vede dlouhá cesta přes testy v počítačových programech, výrobu prototypu pro aerodynamický tunel a další kroky, takže ve skutečnosti již ani nezbývá moc času začít s něčím zcela novým. Tým by se však mohl rozhodnout zkusit integrovat do MCL34 pár věcí vyvíjených pro nový vůz.