Dodatečný test pneumatik Pirelli byl povolen
Ne všichni jsou z toho nadšeni
Světová rada motoristického sportu FIA dala formální souhlas k tomu, aby se ve dnech sedmého a osmého října uskutečnil v Barceloně dodatečný test pneumatik Pirelli. Původně byl tento termín vyčleněn pro F2 kvůli zkouškám nových osmnáctipalcových ráfků.
Italský výrobce hodlá tímto způsobem prověřit produkty chystané pro sezonu 2020. Jedná se o důsledek ostré kritiky na kvalitu současného obutí ze strany některých stájí, zejména Haasu. Pirelli proto přerušilo přípravy osmnáctipalcových pneumatik a soustředilo se na třináctipalcové pro příští rok. Svoje služby mu již nabídly týmy Mercedes, Ferrari a Red Bull.
Největším rebelantem kvůli pneumatikám je letos Haas
Rozhodnutí ovšem vyvolalo hodně zlé krve. Někteří účastníci šampionátu, kteří nebyli přizváni, se obávají, že zmíněná trojice z toho vůči nim vytěží určitou výhodu. Navzdory tomu, že se pojede takzvaně naslepo, takže nikdo nebude vědět, co vlastně má namontováno, a získaná data budou dostupná i ostatním.
Při hlasování týmů bylo nicméně dosaženo nutné dvoutřetinové většiny, když jich souhlasilo sedm.
„Vyvinuli jsme bleskově pneumatiky, které plní vyslovené požadavky. Mají větší pracovní okno a méně se přehřívají. Kvůli tomu jsme však museli upravit náš výzkumný program a už je opravdu za pět minut dvanáct. Proto jsme požádali o dodatečný test na dráze, působící vysoké opotřebení pneumatik, hlavně u tvrdších směsí. Jinak by nám tyto informace chyběly,“ vysvětlil šéf motorsportu Pirelli Mario Isola.