Renault musel uzavřít svůj tunel
Abiteboul zkomplikoval již beztak nejtěžší sezonu
Dozvídáme se, že Renault si dobrovolně zkomplikoval beztak nevydařenou sezonu, když v létě na měsíc uzavřel svůj aerodynamický tunel. Týmy v srpnu zavírají celé své továrny na dva týdny kvůli letním dovoleným, Renault však byl bez aerodynamického tunelu podstatně déle, jelikož proběhla jeho modernizace.
"Kvůli tomu jsme byli bez tunelu mnohem déle než jen přes letní přestávku," vysvětluje šéf týmu Cyril Abiteboul. "Mělo to dopad na vývoj a v kombinaci s tím, že pracujeme na několika projektech, to zapříčinilo zpoždění. Ale i to je součástí investování. Když chceme dosáhnout úrovně, ke které směřujeme, tak tyto kroky musíme dělat. Je to dobrá věc pro budoucnost týmu, ačkoli ještě zbývá spousta práce.
Modernizace začala před letní přestávkou a skončila až po ní, takže jsme celkem nepracovali asi tak měsíc. Už déle jsme to chtěli a potřebovali udělat, protože předchozí majitel moc neinvestoval. Odkládali jsme to, odkládali a odkládali, ale teď jsme to už museli udělat. Vývoj pro rok 2021 brzy začne a my musíme být připraveni i za cenu obětování části toho letošního."
Už cíl zopakovat letos loňské čtvrté místo a vyčnívat ze středu pole byl skromnější než původní. Podle původního plánu, přijatého po obnovení továrního týmu, měli tento rok již jezdci ve žlutočerných kombinézách stát na stupních vítězů. Ani upravený cíl se ale nedaří plnit. Renault je v aktuálním pořadí konstruktérů na pátém místě, s propastnou bodovou ztrátou na McLaren. Abiteboul mluví o dosud nejtěžším roku..
"Je to obrovský tlak a velmi těžká sezona. Pro mě osobně zdaleka dosud nejnáročnější, protože očekávání byla tak vysoká. Jasně jsme řekli, že musíme mít čtvrté místo a evidentně jsme až na pátém. Problémem je, že náš vůz je příliš citlivý a zatímco někde má výbornou rychlost, jinde ne. A protože střed pole je tak vyrovnaný, snadno spadneme ze čtvrtého a pátého místa v Monze na bezmála patnácté v Japonsku.
Ani nevím, kdy se nám naposledy povedlo nasadit velký soubor nových dílů, ale bylo to ještě před letní přestávkou. Dost se trápíme s aerodynamikou, ale i v jiných oblastech. Problém je tak trochu všude. K nejnovější podobě pravidel jsme nepřistoupili ze správné strany. Teď už víme, co potřebujeme udělat, přestože nic nemůžeme předem znát se stoprocentní jistotou. Většinu věcí bude možné implementovat až do vozu pro sezonu 2020, letos to už nepůjde. Vše, co se letos naučíme, má pro nás hodnotu, ale spousta věcí se projeví až příští rok," uvedl Abiteboul.