Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Automobilka Renault zváží budoucnost týmu ve F1

Automobilka Renault zváží budoucnost týmu ve F1

Nové vedení má jiné priority

Ve vedení automobilky Renault probíhají změny. Jak jste nejspíš zaznamenali, Carlos Ghosn byl loni zatčen a vyšetřován pro podezření z ekonomické trestné činnosti. Aliance Renault-Nissan má novou výkonnou ředitelku Clotilde Delbosovou, která není tak velkým fanouškem F1 jako její předchůdce.

To by ještě nemuselo nic znamenat, jenže nová ředitelka přehodnocuje budoucnost všech projektů uvnitř skupiny. Patří mezi ně i Drive the Future, ze kterého jsou tým F1 i jeho hybridní motory financovány. Těžko to mohlo přijít v horším období, neboť tým Renault letos markantně zaostává za očekáváním. Motoráři navíc příští rok přijdou o poslední zákaznický tým, jelikož McLaren dal přednost motorům Mercedes.

"Není pravdou, že jsem se zaměřila specificky na tyto dvě aktivity," odpověděla Delbosová na otázku, zda je pravda, že tým ve F1 a sportovní značka Alpine jsou v největším ohrožení. "Je ale pravdou, že Drive the Future je pod lupou a přehodnocujeme úplně všechno. Je to normální proces. Nebudeme povrchní, půjdeme do hloubky a vše budeme analyzovat v kontextu s trhem a změnami na poli mobility, požadavky zákazníků i současné situace naší skupiny. Děláme hloubkovou analýzu našich strategií a zvážíme všechny možnosti."

"Clotilde Delbosová chce šetřit a není fanynkou formule 1," řekl pro Sky Germany Nick Heidfeld. "Všechna ta negativní publicita, žádné úspěchy a vysoké náklady mohou být municí, která jí umožní zmáčknout spoušť."

Šéf programu Renaultu ve F1 Cyril Abiteboul je prý optimistický, ale uznává, že automobilku ve sportu nic nedrží.

"Jako každý jiný tým, i my jsme vázáni platnou concordskou dohodou, což je dvoustranná smlouva platící do roku 2020. Nová nám bude nabídnuta na roky 2021 až 2025. Kromě toho jsme měli závazky vůči odběratelům našich motorů, ale jak víte, teď už budeme dělat motory pouze sami pro sebe," uvedl.