Macíka čeká premiéra s Ivekem
S Karlem se chce dostat do nejlepší pětky
Jedna dlouhá kapitola v historii sedlčanského Big Shock Racingu se uzavírá. Na nadcházejícím ročníku Rallye Dakar se už nepředstaví s kamionem dávno zaniklé české značky Liaz, nýbrž s ivekem, nesoucím jméno Karel.
Pilotem zůstává Martin Macík mladší, kterého čeká již osmý start v tomto kultovním maratonu. Navigovat ho bude stejně jako v minulých letech František Tomášek. Nováčkem je naopak palubní mechanik David Švanda. Ten se významně podílel také na přípravě auta.
„Když jsem na posledním tréninku s fanoušky sednul do Karla, cítil jsem se fakt dobře. Během závodů letošní sezóny jsme se s truckem dobře sžili. A na Dakaru chceme dojet ve zdraví do cíle, ideálně v Top 5,“ uvedl Macík junior.
Martin Macík mladší (vpravo) s motorkářem Janem Brabcem, který rovněž pojede Dakar za Big Shock Racing
Jeho otec Martin Macík starší měl na starosti technickou stránku věci: „Celý rok jsme ladili nastavení tlumičů a povedlo se nám dostat se na krásný výsledek. Pracovali jsme i s motorem, aby hodně vydržel. U dakarských speciálů je nejnáročnější vybalancovat právě stabilní výkon, rychlost, odolnost a pohodlí.“
Po generálce na Rallye du Maroc se na Karlovi měnila převodovka (která na rozdíl od části konkurence zůstala manuální) a upravovala se spousta detailů, například displeje v kabině. „Nechybí ani audio, abychom si na přejezdech mohli pouštět hudbu. Přidělali jsme spoustu držáků a kapsiček, aby bylo vše důležité po ruce. Vezeme i lyžařské brýle, když by zase vypadlo okno, nebo kamery pro pořizování onboard videí,“ popsal novinky David Švanda.