Návštěvnost velkých cen opět vzrostla
Na špici se drží Silverstone
Pánové z Liberty Media si mohou mnout ruce. Návštěvnost velkých cen v právě končícím roce opět vzrostla.
Konkrétně o 1,7 %, což znamená, že během 21 závodních víkendů se na tribunách objevilo celkem 4 164 948 diváků. Průměr na jeden podnik vychází na velmi slušných 202 000 osob.
Hned tři VC ovšem překonaly hranici 300 000 návštěvníků – britská (351 000), mexická (345 694) a australská (324 100). Následují Singapur (268 000), USA (268 000), Belgie (251 864), Maďarsko (230 000), Rakousko (203 000) a Itálie (200 000).
Největší percentuální nárůst návštěvnosti zaznamenala VC Kanady v Montréalu
Právě čísla z Monzy jsou důvodem k oslavám – jde o nový rekord, způsobený meziročním nárůstem o 9,3 %. Podobný nadějný vzestup o více jak deset procent oznámila dlouho problematická VC Číny. V Montréalu dokonce zaznamenali o 15 % diváků více oproti minulému roku.
Pokud jde o samotnou neděli, i zde je na špici Silverstone (141 000) před Mexico City (138 435), Austinem (128 000), Singapurem (115 240), Spa-Francorchampsem (109 064) a Melbourne (102 000).
„Rok 2019 byl opět pro formuli 1 skvělý,“ prohlásil její marketingový ředitel Sean Bratches. „Dali jsme si za cíl nabídnout nejvelkolepější podívanou na zeměkouli a fanouškům dopřát zážitky, na které nikdy nezapomenou. Proto nás těší, že podle našich výzkumů si lidé závody opravdu užívají.“