Honda zablokovala Alonsovi start v Indy500
Španěl měl jet i další závody v IndyCar
Podle webu Racer.com nakonec Fernando Alonso nepojede za tým Andretti Autosport pětistovku v Indianapolisu! Smlouva přitom byla před podpisem, tým měl sehnané sponzory, španělská média už o tom informovala jako o jasné věci. Chyběla poslední „drobnost“ – souhlas dodavatele motorů, kterým je u Andrettiho stáje japonská Honda. A zatímco divize Honda Performance Development, která vyvíjí pro IndyCar motory, byla pro, vedení v Tokiu s angažmá Alonsa vyjádřilo nesouhlas.
Dlužno dodat, že Španěl to japonské značce rozhodně neusnadňuje. Když už se zapomnělo na to, jak kritický byl k motoru Honda během závodění za McLaren ve formuli 1, tak Alonso vstoupil do WEC v kokpitu jejího největšího rivala – Toyoty. A když už skončil ve WEC, tak nasypal další sůl do ran a s Toyotou jel Dakar.
Podle Raceru přitom vše bylo připravené k tomu, aby ve druhé polovině minulého týdne Andretti a Alonso oznámili, že se dvojnásobný mistr světa posadí potřetí v Indianapolisu do vozu IndyCar a zkusí zvítězit v posledním z největších motoristických podniků, který mu chybí do sbírky. Navíc po Indy500 měl Alonso odjet i další vybrané závody na městských a silničních okruzích, na které ještě IndyCar letos zavítá. Přímo se nabízí třeba ikonická Road America, finále na neméně slavné Laguně Sece či tradiční okruh v Ohiu.
Zástupci Hondy ani týmu Andretti Autosport případ Alonso zatím nekomentovali. Dlužno dodat, že Michael Andretti teď řeší jiné záležitosti, protože minulý týden podlehl rakovině jeho bratranec John, který má v pondělí pohřeb.
Brzy se ale zřejmě bude muset zabývat tím, koho do vozu nakonec posadí. Nabízí se třeba miláček Hondy James Hinchcliffe, který za Andretti Autosport už závodil a pro tým i vítězil. Racer zmiňuje také bratra Justina Wilsona Stefana, který taktéž pro Andretti Autosport už jel. Zapomenout bychom neměli ani na Carlose Muňoze či Oriola Serviu.
To Alonsa čeká o poznání složitější úkol, pokud si chce pro Indy500 najít sedačku. Zbývají mu totiž jen týmy s motory Chevrolet. Na vítězství by mohl zřejmě myslet jen ve vozech týmů Penske a Ed Carpenter Racing, ale ty už mají soupisku plnou a to včetně extra monopostů jen pro Indy500.
Vůz navíc chce nasadit McLaren, nicméně Alonso zrovna před pár týdny ukončil partnerství s britskou stájí, které byl i po odchodu z formule 1 ambasadorem. Navíc Arrow McLaren SP si přivyká na nového dodavatele motorů, když Hondu vyměnil za Chevrolet. A Alonso by nemohl počítat ani s velkou podporou od stájových kolegů. Jeden totiž v IndyCar ještě nezávodil, druhý odjel osm závodů a do Indy 500 se, stejně jako právě Alonso, vloni nekvalifikoval.
Možnosti jsou u týmů jako Juncos, DragonSpeed, Carlin či ve třetím voze A.J. Foyta, ale jak lidé z Alonsova okolí v minulosti naznačili, on nechce pětistovku v Indianapolisu jen nějak odjet, on chce bojovat o vítězství. A ačkoliv o překvapení není v Indy500 nikdy nouze, že by mohl bojovat o triumf třeba ve voze Ricarda Juncose, to je při vší úctě k této stáji spíše v rovině science fiction.