Mercedes chce nákladově neutrální tým
Ohromná reklama zcela zdarma?
Management Mercedesu má na stole nový plán. Tým německé automobilky má být do dvou let "nákladově neutrální". To v normální řeči znamená, že automobilka by tým nesoucí její jméno nedotovala ani korunou ročně.
"Nová smlouva se společností Ineo vám mohla naznačit, že plánujeme pokračovat v našem úspěšném programu ve F1. Samozřejmě by bylo dobře, kdybychom měli (s vlastníky F1) vše podepsáno před rokem 2021. Můžeme se odvážit říci, že máme dobrý základ pro úspěšnou budoucnost. O některých věcech, jako například o kontraktu s Lewisem (Hamiltonem), se ještě vyjednává a nechceme o nich mluvit, než budou podepsány," řekl šéf týmu Toto Wolff, když se ho ptali na setrvání Mercedesu ve F1.
"Vždycky mě fascinovalo sledovat, jak jeden blázen něco napíše na vlastní web a bezcenná spekulace si najde cestu na všechny ostatní portály i přesto, že ji výkonný ředitel Daimleru dementuje hned následující den. Naším cílem bude nákladová neutralita. Náklady už z roku na rok klesají a my zároveň Mercedesu generujeme miliardy v marketingové hodnotě. Formule 1 je tedy pro Daimler jednou z nejlepších investic. I proto má smysl zůstat ve F1."
Pointa je v tom, že od příštího roku začne pro týmy F1 platit rozpočtový strop 175 milionů amerických dolarů. Odhaduje se, že kvůli různým výjimkám se rozpočty špičkových stájí mohou snadno vyšplhat na 250 milionů, jenže stříbrný tým měl údajně loni rozpočet přes 400 milionů, takže příspěvek od automobilky může oželet a zůstat v zisku. Háček je v tom, že Wolff mluví pouze o týmu Mercedes, ne o společnosti HPP (High Performance Powertrains), jiné dceřiné firmě Daimleru, přes kterou do F1 dodává motory.
Při nákladovém stropu už tým nebude potřebovat peníze Mercedesu, ale motory ano.