Šest dní je pořád moc
Stáje nepotřebují tolik testovat
Týmům po úvodním týdnu testů v Barceloně stouplo sebevědomí. Místo hudrání na zkrácení doby jejich trvání z osmi na šest dnů znějí opačné hlasy.
Vozy totiž dosud až zázračně drží. Technické závady by se daly spočítat na prstech obou rukou, a to ještě většina z nich byla drobnějšími lapáliemi. „Byl bych pro to omezit to ještě více,“ překvapil technický ředitel Racing Pointu Andy Green. Jeho stáj si zatím vede nadobyčejně dobře a dle všeho už další prověrku nepotřebuje. „Podle mě by byl ideální program testů dva dny, den pauzy, a zase dva dny,“ navrhl.
Pro porovnání. Loni v Melbourne odpadli tři účastníci. V roce 2015 ale dojelo do cíle jen jedenáct aut. „To ukazuje, jak jsou současné vozy spolehlivé,“ podotkl Christian Horner. „Čím méně času se věnuje zkoušení, tím napínavější a nepředvídatelnější pak jsou závody.“
Christianu Hornerovi by stačily tři testovací dny
Šéf Red Bull Racingu se ukázal být ještě větším radikálem. Testy by ořezal jen na tři dny! „Pro piloty by to byla opravdová výzva a výhoda hlavně pro ty zkušenější,“ dodal.
Ani Sebastian Vettel by v zásadě nebyl proti. „Samozřejmě raději závodím, než polykám kola,“ uvedl. „Možná by pomohlo, kdybychom jezdili i na jiných okruzích. Nic proti Barceloně, ale už je to tady trochu nuda.“