Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jak dopadly zimní testy?

Jak dopadly zimní testy?

Kombinované statistiky ze šesti dnů přípravy na sezonu

Pokud závod nebude zrušen, tak již příští týden začne sezona 2020 Velkou cenou Austrálie. Až tam se ukáže, kdo je favoritem na zisk titulu, a kdo může sezonu rovnou odepsat a zkusit to zase za rok. Do té doby můžeme zkusit věštit z křišťálové koule nebo z časomíry v Barceloně. Vybíráme si druhou možnost.

Málokdo pochybuje, že velká trojka bude i letos vpředu, ačkoli někteří tvrdí, že Racing Point by mohl na začátku roku porážet Ferrari. Titíž analytici a různí experti ale mohli před dvanácti měsíci tvrdit, že Ferrari bude dominantní silou sezony 2019.

Letos jednoznačně nejlepší čas dosáhl Valtteri Bottas v Mercedesu. Nejlepší čas Maxe Verstappena z Red Bullu je o půl sekundy horší, jenže Nizozemec jej dosáhl na pneumatikách o jeden stupeň tvrdších než Bottas. Ostatní z čela tabulky také jeli na nejměkčí směsi. To může naznačovat, že Mercedes a Red Bull jsou odtrženi od ostatních a Ferrari je jen o málo rychlejší než Racing Point, ale kde se v první šestce vzali dva jezdci Renaultu?

p. jezdec čas
1. Valtteri Bottas 1:15,732
2. Max Verstappen 1:16,269
3. Daniel Ricciardo 1:16,276
4. Charles Leclerc 1:16,360
5. Lewis Hamilton 1:16,410
6. Esteban Ocon 1:16,433
7. Sergio Pérez 1:16,634
8. Carlos Sainz 1:16,820
9. Sebastian Vettel 1:16,841
10. George Russell 1:16,871
11. Daniil Kvjat 1:16,914
12. Robert Kubica 1:16,942
13. Romain Grosjean 1:17,037
14. Pierre Gasly 1:17,066
15. Kimi Räikkönen 1:17,091
16. Lance Stroll 1:17,118
17. Nicholas Latifi 1:17,313
18. Kevin Magnussen 1:17,495
19. Alexander Albon 1:17,550
20. Lando Norris 1:17,573
21. Antonio Giovinazzi 1:19,670


Kromě rychlosti je důležitá spolehlivost. Achillovou patou letošního Mercedesu by mohla být pohonná jednotka, která vícekrát vypověděla službu ve voze továrního týmu i Williamsu. Přesto tým Mercedes, jako obvykle, odjel nejvíce kol. Ferrari je druhé, Red Bull v této statistice zaostává. Opět je vpředu vidět Racing Point, ale z týmů středu pole nasbíral nejvíce dat McLaren.

p. tým kola
1. Mercedes 903
2. Ferrari 844
3. McLaren 802
4. Racing Point 782
5. Red Bull 780
6. AlphaTauri 769
7. Renault 743
8. Williams 737
9. Alfa Romeo 735
10. Haas 649

 

Tabulka výrobců motorů je vzácné vyrovnaná, pokud vezmeme v potaz, že Honda s Renaultem mají po dvou týmech a Mercedes s Ferrari po třech.

p. tým kola
1. Mercedes 2422
2. Ferrari 2228
3. Honda 1549
4. Renault 1545