Novinky

  • 27.12.2024 Good Ferrari Sainzovi darovalo SF-75, ve kterém zvítězil na Silverstonu

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

Facebook Instagram

Bottas se vrací do Mercedesu

Bottas se vrací do Mercedesu

Kam s Cunodou a kdo do Cadillacu?

Jména dvaceti závodníků sezony 2025 již známe. A většina z nich má pevné smlouvy i na rok 2026, takže v dohledné době z této strany žádná velká oznámení nečekáme. Zbývá dořešit otázku testovacích, rezervních a vývojových jezdců a po velkém přílivu mladé krve i doplnit stavy juniorských programů. Tedy s výjimkou týmu Cadillac, který se pokusí stihnout sezonu 2026 a jezdce prozatím nemá žádného. Bylo by hezké, kdyby americký tým rovnou nastoupil s americkým jezdcem, a to by měl, podle Maria Andrettiho, být Colton Herta. Koho k němu? Můžeme spekulovat, že by to měl být marketingově zajímavý a na zkušenosti bohatý závodník, který se dokáže smířit s předpokladem, že první vůz ze zcela nové továrny nového týmu nebude velkou výhrou. Spekuluje se, že by se k takové práci hodil Valtteri Bottas, ale ještě lépe Daniel Ricciardo, jenž je jako hrdina prvních sezon seriálu Touha po vítězství v USA velmi populární.

Ale zatímco Ricciardo odpočívá a neví se, jestli se vůbec chce za volant F1 ještě někdy vrátit, Valtteri Bottas se po závodění za Sauber vrací do Mercedesu. Toto Wolff tedy ke dvěma svým odchovancům, Georgi Russellovi a Kimimu Antonellimu, v závodních sedačkách přidává třetího na místo náhradníka. Finovy ​​zkušenosti s vozy F1 i s týmem Mercedes se zajisté budou hodit při vývoji prvního vozu nové generace pro sezonu 2026. To zároveň znamená, že ze soupisek F1 se zcela vytrácí jméno Mick Schumacher. Přestože miliony fanoušků si přály jeho úspěch, z deseti šéfů týmů ho u sebe nechce ani jeden.

Nedokážu si představit nic lepšího, než se vrátit do rodiny Mercedesu jako třetí jezdec sezony 2025,“ řekl Bottas. „Chci poděkovat Totovi, týmu v Brackley, jakož i každému u třícípé hvězdy, za jejich vřelé přivítání. Přestože posledních pár let bylo náročných, nemyslím si, že je pro mě F1 uzavřenou kapitolou.

Schumacher poděkoval, že Mercedes opouští se spoustou nových, důležitých znalostí o technické stránce tohoto sportu a spolupráci s inženýry, ale prý se už chce soustředit pouze na závodění.

Místo třetího jezdce Alpinu, po povýšení Jacka Doohana do závodní sedačky, dostal 20letý Estonec Paul Aron. Po Gabrielu Bortoletovi a Isacku Hadjarovi si tak cestu do F1 našel i třetí muž letošního šampionátu F2, ačkoli jeho na startu VC Austrálie neuvidíme.

Rovněž tam nebudeme hledat ani Franca Colapinta, který se vrací na místo náhradního jezdce Williamsu. Je několik vysvětlení, proč mu unikla místa u Sauberu i Racing Bulls, ještě volné, když v půli sezony naskočil rovnou do boje o bodované pozice. Jedním vysvětlením jsou jeho havárie z posledních víkendů. Dalším, že si ho Williams velmi chce pěstovat jako hvězdu budoucnosti. A televizní stanice Sky Sports F1 přišla s třetím alternativním vysvětlením.

Red Bull o Albona neprojevil zájem ani poté, co zklamali Pérez i Ricciardo. Na Colapinta proto zbylo místo testovacího jezdce Williamsu. Zdroj: Williams

Red Bull měl údajně až do konce roku možnost stáhnout si Alexandra Albona zpět k sobě do Milton Keynes, bylo to zakotveno i v Albonově smlouvě s Williamsem. Bylo by zajímavé sledovat vedle Maxe Verstappena počínání zkušenější a sebevědomější verze Alexandra Albona, ale zároveň by to Williams mohlo dostat do nepříjemné situace, že by vedle Carlose Sainze nedokázal umístit přiměřeně dobrého, perspektivního jezdce. Proto nemohl Colapinta nikam pustit.

Rozhodnutí vzít do Red Bullu Liama ​​Lawsona nechalo místo u Racing Bulls pro Hadjara. Nic nebylo oficiálně oznámeno, ale místo testovacího jezdce asi dostane Arvid Lindblad. Jezdci s britským i švédským pasem je pouze 17 let a příští rok bude závodit ve F2. Přestože v juniorských seriálech nesbíral tituly, dokázal svou rychlostí a dravostí zaujmout pozornost Helmuta Marka.

"Bude závodit ve F2, šijeme mu program na míru a pošleme ho na Nový Zéland, aby tam vyhrál šampionát a nasbíral superlicenční body," řekl šéf juniorky Red Bullu.

V posledních dnech zaujal ještě Júki Cunoda, jenž je asi vážně naštvaný, že z Racing Bulls byl povýšen jeho mnohem méně zkušený kolega a už se zamýšlí, kam asi povedou jeho kroky po roce 2025.

Podívejte se na Pierra (Gaslyho, jeho bývalého kolegu, který zakotvil u týmu Alpine). Určitě se nerozhodl pouze na základě výsledků týmu. Víte, jak to myslím. Alpine je francouzský tým, on je Francouz. Prostě rozhodují i ​​jiné věci. Samozřejmě výsledky jsou nejdůležitější, ale jsou i jiné věci. Osobnost šéfa týmu a tak podobně. Ale samozřejmě jsem šťastný v rodině Red Bullu a zatím mi nikdo neřekl, že mě čeká poslední rok s nimi,“ řekl Cunoda. Naznačil, že když Francouz k Francouzi sedá, tak jeho to bude táhnout za Hondou do Aston Martinu?

Zdroj: Motorsport, RaceFans, Motorsport Week, úvodní foto: Mercedes