Mercedes na špici, ale s problémy
Druhý den předsezonního testování.
V Bahrajnu skončil druhý den předsezonního testování, ale nejprve si opět v rychlosti shrneme zajímavosti, které se staly mimo tratě. Tým AlphaTauri potvrdil, že jako celek přijal nabídku Bahrajnu na očkování vakcínou proti Covid-19. Členové ostatních týmů se rozhodují individuálně. Alonso upřesnil, že titanové destičky mu z čelisti chirurgové vyberou až po skončení sezony.
Technické experty zaujal difuzor McLarenu, kterým částečně obešel letošní nová omezení, a očekávají, že konkurence se ho pokusí co nejdříve zkopírovat. Alpine potvrdilo, že to s baculatým krytem motoru, se kterým jezdilo už včera, myslí vážně a že umístění komponent (pravděpodobně chladiče) do krytu motoru dává týmu aerodynamickou výhodu jinde.
A teď už k tomu, co se dělo na trati v Sachíru, kde dnes panovalo podstatně příjemnější počasí než včera. Jak mnozí očekávali, na první místo se vrátil vůz Mercedesu. O nadšení v týmu úřadujících šampionů se ale mluvit nedá. Lewis Hamilton v tabulce zaujal až předposlední místo. První obsadil Valtteri Bottas, ale poskočil tam až v závěru dne a s pomocí nejměkčích pneumatik z nabídky Pirelli. Pierre Gasly byl na stejných pneumatikách pouze o 0.124 sekundy pomalejší. Spolu 116 kol na účtu Mercedesu není tak mnoho, jak byl tým zvyklý v minulých letech. Přispělo k tomu evidentní trápení Lewise Hamiltona, který se dopustil několika chyb a jednou kvůli němu byla vyvěšena i červená vlajka.
K testování se dnes připojil dvojnásobný mistr světa, Fernando Alonso. Foto: Alpine
Problémy s technikou pronásledovali Sebastiana Vettela. Porucha převodovky mu neumožnila odjet více než 10 kol. V první testovací den s Red Bullem měl zvláštní incident Sergio Pérez. Když vyjel z aerodynamického stínu za Nicholasem Latifim, z jeho vozu se uvolnil levý zadní kryt motoru a další části karoserie a Mexičan se do boxů vrátil s odhalenou pohonnou jednotkou Hondy.
Rychlost opět ukázal McLaren, jeho jezdec Lando Norris byl nejrychlejší z jezdců, kteří nepoužili nejměkčí směs pneumatik a na Bottase přitom neztratil ani 0,3 sekundy. Nejvíce dat nasbírali inženýři Haasu, jehož jezdci spolu odkroužili 164 kol. V kategorii sólistů byl nejpilnější Nicholas Latifi se 132 koly. Předsezonní testování končí zítra.
p. | jezdec | tým | čas | pneumatiky | kola |
---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:30.289 | C5 | 58 |
2 | Pierre Gasly | AlphaTauri | +0.124 | C5 | 87 |
3 | Lance Stroll | Aston Martin | +0.171 | C5 | 71 |
4 | Lando Norris | McLaren | +0.297 | C4 | 52 |
5 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | +0.471 | C5 | 125 |
6 | Charles Leclerc | Ferrari | +0.597 | C5 | 73 |
7 | Nicholas Latifi | Williams | +1.383 | C4 | 132 |
8 | Sergio Pérez | Red Bull | +1.393 | C2 | 117 |
9 | Daniel Ricciardo | McLaren | +1.926 | C3 | 52 |
10 | Fernando Alonso | Alpine | +2.050 | C2 | 128 |
11 | Juki Cunoda | AlphaTauri | +2.395 | C4 | 57 |
12 | Mick Schumacher | Haas | +2.594 | C4 | 88 |
13 | Carlos Sainz | Ferrari | +2.783 | C3 | 56 |
14 | Nikita Mazepin | Haas | +2.812 | C4 | 76 |
15 | Lewis Hamilton | Mercedes | +3.110 | C2 | 58 |
16 | Sebastian Vettel | Aston Martin | +8.560 | P | 10 |
Zdroj: originální materiál redakce, úvodní foto: Mercedes