Proč nemůžeme mít více štěrkových zón?
Soči připomíná, že na okruzích nezávodí pouze F1
Formule 1 bývá často kritizována, že nejeden z jejích současných okruhů vypadá jako obrovské asfaltové parkoviště, na kterém je bílými čárami vyznačený závodní okruh. Dvorní architekt F1 Herman Tilke už nejednou zmínil, že to není chyba, ani přání formule 1. Rozdíl je vidět na městských okruzích, jako jsou ten v Baku nebo plánovaný v Miami. Tam rozsáhlé asfaltové zóny nejsou potřeba, poslouží i bariéra z pneumatik a za ní tvrdá stěna. Na autodromech přitom nelze ani nahradit asfalt štěrkem.
Pořadatel Velké ceny Ruska vysvětluje, proč si okruh v Soči zachová asfaltové zóny i přesto, že současní majitelé F1 ho už vysloveně žádají, aby je vyměnil za štěrk. Na rozdíl od dočasných městských okruhů tato trať neslouží pouze nejlepším jezdcům na světě.
"Organizátoři šampionátu chtějí zlepšit show na trati, takže nás požádali, abychom v některých zatáčkách asfalt ve výjezdových zónách nahradili štěrkem," prozradil pro Forbes Russia šéf pořadatelské společnosti Rosgonki.
"Ale nebude to možné. Formule 1 je tu jeden víkend v roce, avšak okruh funguje celý rok a musí být vhodný i pro soukromníky a firemní akce. Když amatér s vozem vletí do štěrku, zaručeně přinejmenším poškrábe lak. Přislíbili nám, že přijdou s jiným nápadem, ale teď se nic neděje. Pořadatelé ve Francii a v Abú Zabí jsou na tom stejně jako my."
Místy by trochu štěrku neuškodilo. Týmy F1 by si to mohly dovolit, soukromníci ale ne. Foto: Racing Point
Zdroj: FORMULE.cz