Premiérový triumf pro Lundgaarda
F2 na Red Bull Ringu - sprint
Do sprintu formule 2 startoval z prvního místa po včerejší osmé příčce Ticktum. Druhá pozice patřila na roštu Armstrongovi, třetí Lundgaardovi, čtvrtá Ilottovi, pátá Schumacherovi, šestá Žouovi, sedmá Cunodovi a osmá včerejšímu vítězi Švarcmanovi, který do závodu vstupoval zároveň jako vedoucí muž šampionátu.
V úvodu si udržel vedení Ticktum. Za Britem i nadále zůstali piloti ART Grand Prix, jen s tím rozdílem, že Lundgaard předjel Armstronga.
Na čtvrté místo se dostal během úvodního okruhu Schumacher, který odsunul Ilotta na pátou příčku. Jako šestý najížděl do druhého kola Žou, sedmá příčka patřila Cunodovi a osmá Gelaelovi.
Velice brzy skončil závod pro Švarcmana, který odstoupil poté, co se roztočil v první zatáčce. Tento incident způsobil zavedení režimu virtuálního safety caru, který skončil ve třetím kole.
Po restartu zůstal ve vedení Ticktum. Lundgaard ovšem ukazoval, že pilotovi stáje DAMS nedá nic zadarmo a držel se v jeho těsné blízkosti. Zpětná zrcátka si musel hlídat i Armstrong, za nímž byl Schumacher.
Ve čtvrtém kole se Lundgaardovi krátce poté, co zajel nejrychlejší kolo závodu, podařilo předjet Ticktuma. Stalo se tak v zatáčce Remus. Brit se sice Dánovi pokusil předjetí na navazující rovince vrátit, úspěšný ale nebyl.
Mezitím na seznam odstoupivších přibylo další jméno. V nájezdu do boxové uličky totiž odstavil svůj monopost Sato.
Lundgaard neztrácel rychlost. V pátém kole znovu vylepšil hodnotu nejrychlejšího kola a druhý Ticktum již zaostával o více než jednu sekundu. Spíše než o Lundgaarda se ale Ticktum musel začít starat o třetího Armstronga, který se přibližoval. Nedaleko za Armstrongem navíc kroužil čtvrtý Schumacher.
Souboj této trojice hrál Lundgaardovi do karet. Jeho náskok v nájezdu do desátého kola činil již více než dvě a půl sekundy.
V témže okruhu skončil závod pro Cunodu. Japonce, který do té doby figuroval na sedmé příčce, postihly technické problémy.
Věci se děly také v boji o druhé místo. Ticktumovi se podařilo poodjet Armstrongovi se Schumacherem. Jejich souboj ovšem pokračoval a ve 12. kole se německý závodník posunul na bronzovou pozici.
Ne však nadlouho. Ve čtrnáctém okruhu totiž Schumachera potkala nehorázná smůla. Na jeho voze se spustil hasící přístroj. Prema tak mohla začít balit kufry.
Lundgaard byl mezitím schopen vyjet si v čele více než třísekundový náskok. Ticktum ovšem později začal z jeho náskoku ukrajovat a rozestup mezi nimi brzy klesl pod tři sekundy.
V dalších kolech se již ale nijak zvlášť nezmenšoval. Ve 20. okruhu opět překročil hranicí tří sekund, když Ticktum probrzdil v zatáčce Schlossgold.
V relativním klidu mohl být také Lundgaardův týmový kolega Armstrong, který se po odstoupení Schumachera vrátil na třetí příčku. Novozélanďanův náskok na nejbližšího pronásledovatele Žoua totiž činil zhruba jeden a půl sekundy.
Ve 23. kole si užil chvíli slávy Nissany. Izraelec sice jel na posledním 18. místě, těžil však z výhody čerstvých pneumatik. Ty nazul při zastávce v boxech a zajel nejrychlejší kolo závodu. Že má pilot Tridentu dobrou rychlost, potvrdil i vedoucí Lundgaard. Dán si postěžoval, že se jej není schopen držet, i když ho dojížděl o celé kolo.
Ve 26. okruhu Nissany své nejrychlejší kolo ještě vylepšil. Na 17. místě jedoucí Samaia měl ale stále náskok 22 sekund.
V závěru se ke čtvrtému Žouovi začal přibližovat týmový kolega Ilott a zdálo se, že bychom se mohli dočkat souboje mezi dvojicí stáje UNI-Virtuosi. Oba zároveň dotahovali třetího Armstronga.
Ke změně podoby nejlepší pětice již ale nedošlo. Své první vítězství v šampionátu si připsal Lundgaard. Stejně jako ve F3 jsme i v prvních čtyř závodech sezony formule 2 viděli čtyři různé vítěze. Zároveň se jednalo již o druhé prvenství stáje ART Grand Prix během dnešního dne. Před Lundgaardem udělal radost francouzské ekipě Pourchaire v závodě F3.
Na druhé pozici dojel Ticktum a třetí skončil Armstrong. Pro oba se jednalo o druhé pódium v sezoně. Čtvrtou pozici obsadil Žou, pátou Ilott, šestou Aitken, sedmou Gelael a první bod sezony vybojoval Mazepin. Rus zároveň získal první bod pro tým Hitech, a to jak v letošní sezoně, tak ve F2 vůbec.
Nejrychlejší kolo si stejně jako včera připsal Nissany. Ovšem ani tentokrát neměl nárok na bonusové dva body, jelikož neskončil v nejlepší desítce. Ty tak putovaly k vítěznému Lundgaardovi.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | Mecachrome | 36:51,582 | 28 | 15+2 |
2. | Daniel Ticktum | DAMS | Mecachrome | 36:53,645 | 28 | 12 |
3. | Marcus Armstrong | ART Grand Prix | Mecachrome | 37:01,808 | 28 | 10 |
4. | Guanju Žou | UNI Virtuosi | Mecachrome | 37:02,526 | 28 | 8 |
5. | Callum Ilott | UNI Virtuosi | Mecachrome | 37:03,116 | 28 | 6 |
6. | Jack Aitken | Campos Racing | Mecachrome | 37:12,040 | 28 | 4 |
7. | Sean Gelael | DAMS | Mecachrome | 37:14,537 | 28 | 2 |
8. | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 37:15,214 | 28 | 1 |
9. | Jehan Daruvala | Carlin | Mecachrome | 37:15,762 | 28 | 0 |
10. | Luca Ghiotto | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 37:19,352 | 28 | 0 |
11. | Nobuharu Macušita | MP Motorsport | Mecachrome | 37:19,974 | 28 | 0 |
12. | Louis Delétraz | Charouz Racing System | Mecachrome | 37:20,829 | 28 | 0 |
13. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | 37:24,352 | 28 | 0 |
14. | Pedro Piquet | Charouz Racing System | Mecachrome | 37:25,695 | 28 | 0 |
15. | Giuliano Alesi | BWT HWA Racelab | Mecachrome | 37:33,403 | 28 | 0 |
16. | Arťom Markelov | BWT HWA Racelab | Mecachrome | 37:40,822 | 28 | 0 |
17. | Guilherme Samaia | Campos Racing | Mecachrome | 37:42,400 | 28 | 0 |
18. | Roy Nissany | Trident | Mecachrome | 38:02,893 | 28 | 0 |
Mick Schumacher | Prema Racing | Mecachrome | DNF | 13 | 0 | |
Juki Cunoda | Carlin | Mecachrome | DNF | 9 | 0 | |
Marino Sató | Trident | Mecachrome | DNF | 1 | 0 | |
Robert Švarcman | Prema Racing | Mecachrome | DNF | 0 | 0 |
průběžné pořadí jezdců: 1. Švarcman 48, 2. Lundgaard 43, 3. Ilott 43, 4. Ticktum 36, 5. Armstrong 34, 6. Žou 27, 7. Cunoda 24, 8. Drugovich 21, 9. Delétraz 18, 10. Schumacher 14, 11. Alesi 8, 12. Aitken 7, 13. Macušita 6, 14. Gelael 3, 15. Mazepin 1, 16. Nissany 1, 17. Daruvala 0, 18. Ghiotto 0, 19. Piquet 0, 20. Samaia 0, 21. Sato 0, 22. Markelov 0.
průběžné pořadí týmů: 1. ART Grand Prix 77, 2. UNI Virtuosi 70, 3. Prema Racing 62, 4. DAMS 39, 5. MP Motorsport 27, 6. Carlin 24, 7. Charouz Racing System 18, 8. BWT HWA Racelab 8, 19. Campos Racing 7, 10. Hitech Grand Prix 1, 11. Trident 1.
Zdroj: FORMULE.cz