Rychlost Alfy Romeo je katastrofou
Zlepšit potřebuje hlavně výkon v kvalifikacích
Není to tak dávno, co jsme byli zvyklí vidět vozy Sauberu uzavírat pole F1. Pak došlo k jeho odkoupení, dostal nového šéfa, získal Alfu Romeo jako titulárního sponzora a továrna se dočkala potřebných investic. A výsledky se zlepšily, tým pronikl do středu pole. Jeho šéf Fréderic Vasseur ale musí uznat, že se letos se stáj opět propadla na chvost, byť ji tam dělají společnost ještě další dva týmy. A nevypadá to na nalezení zázračného proutku, kterým by se dala situace rychle otočit.
"Když jsme byli v Melbourne, pár věcí bylo ve výrobě a v Spielbergu již byly na voze. Jenže to očividně nestačilo," přiznává Vasseur. "Závodní rychlost ještě docela ujde, ale kvalifikační byla katastrofou.
Teď musíme být realisty. Tento hendikep nám zůstane tak dlouho, dokud nedokážeme vůz změnit tak, aby byl v kvalifikaci konkurenceschopnější. A to nějaký čas potrvá. Prozatím si nemůžeme být jisti naším rozpočtem. Než budeme mít lepší představu o délce letošního kalendáře, musíme si utáhnout opasky."
Už není tajemstvím, že za zhoršenou konkurenceschopnost týmů Alfa Romeo, Haas a Scuderia Ferrari může snížení výkonu motoru Ferrari. Zákaznické týmy ale musejí zůstat diplomatické.
"Část z toho máme ve vlastních rukou a část ne. Změny na naší straně by se mohly dát udělat poměrně rychle. A kdybychom se posunuli o pár startovacích řad dopředu, mohli bychom dojíždět na bodovaných pozicích," je přesvědčen Vasseur.
O katastrofě mluví i stručný Kimi Räikkönen.
"Byla to katastrofa. Prostě potřebujeme zlepšení. Potřebujeme rychlejší vůz. Více k tomu není co říct," popisuje Fin svůj závod na Hungaroringu. Tam, alespoň v závodě, není výkon motoru rozhodující.
Räikkönen jako nejzkušenější závodník v poli má po třech závodech na bodovém kontě nulu. Foto: Alfa Romeo
Zdroj: FORMULE.CZ