Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Plus pro Verstappena a další Vettelův nezdar

Plus pro Verstappena a další Vettelův nezdar

VC Velké Británie – 1. trénink

Bohužel znovu se ukázalo, že vstupní měření sil o možnostech jednotlivých aktérů napoví hodně málo nebo vůbec nic. Ví to nesporně i vítězný Verstappen, protože zejména mercedesy se pohybovaly spíše v úsporném režimu. Zaznamenání hodným faktem je však výpadek Vettela, zaviněný technickým problémem. To nedodá příliš optimismu do žil...

V Silverstone je horko, na zdejší poměry až nezvyklé. Teplota vzduchu atakovala třicítku, asfalt měl ještě o sedm stupňů více.

Nejdůležitější událost nesporně představovala náhrada Péreze, u něhož se prokázala nemoc Covid-19, Hülkenbergem. Němec musel v šibeniční lhůtě stihnout spoustu věcí a tak není divu, že ještě několik minut před začátkem se v padoku promenádoval v civilu. Do auta se posléze posadil v kombinéze, vypůjčené od Strolla. Situaci zpočátku nezvládali ani časoměřiči, kteří ve svém přehledu nadále uváděli Péreze.

Úvod závodního víkendu byl, jak jsme si již zvykli, rozpačitý. Po trati kroužil osamělý Sainz s mírně vylepšeným mclarenem. Změny se měly dotknout hlavně podlahy.

Jen pomalu se přidávali další, včetně navrátilce Hülkenberga. Referenční čas 1:32,66 ale nakonec zajel Räikkonen. Relevantnějších bylo až 1:29,43 v podání Norrise. Verstappen si stěžoval, že v kokpitu nemůže pořádně hýbat hlavou. Räikkönen se po hodinách ocitl v kačírku, dostal se z něj nicméně vlastní silou.

Do čela se s 1:29,19 posunul Verstappen. Za něj se seřadili Norris, Ocon a Ricciardo.

Giovinazzi se roztočil v zatáčce Becketts. Po návratu z výletu do zeleně natolik zaneřádil povrch trati, že trénink musel být přerušen a maršálové se pustili do úklidu. 

Hülkenberg to zvládl! Stihl i začátek prvního tréninku. Foto: Racing Point

Jedno to už bylo Vettelovi. Na jeho ferrari selhal chladič, takže po dvou instalačních kolech mohl jít klidně na oběd.

Po desetiminutové pauze se pokračovalo, teď již i s mercedesy. Bottas se prezentoval s 1:29,12, Hamilton byl prozatím o více než sekundu pomalejší. S tím se samozřejmě nespokojil a výrazně přitlačil na 1:28,34. Za černými šípy se drželi Verstappen a Stroll, zatímco Leclerc byl nejlepší desítce zatím na hony vzdálen. O kvalitách „růžových mercedesů“ svědčí to, že Hülkenberg bez jakékoliv zkušenosti s nimi již postoupil na osmou pozici. 

Z Hamiltonovy porážky se nedají vyvozovat žádné závěry. Uvidíme, kdy pořádně šlápne na plyn. Foto: Mercedes

Giovinazziho trápení neskončilo. Bude ještě popotahován sportovními komisaři za to, že po výše zmíněném incidentu se vlekl se zničenými gumami do boxů hlemýždím tempem a navíc jejich kousky rozesel po nemalé části okruhu.

Verstappen se zlepšil na 1:27,422 a znovu se ujal vedení. Z jeho soupeřů se pod 1:28 dostal jen Hamilton, jenže s o stupeň tvrdším obutím. Bottas se propadl na šesté místo, přes něj se přehnali Stroll, Albon a Leclerc. Na rozdíl od nich však Fin dosáhl svého maxima na tvrdých pneumatikách.

V konci se spíše zkoušela výdrž, takže pořadí nejrychlejších časů se již nepohnulo.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Honda 1:27,422   27
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:27,896 + 0.474 27
3. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:28,004 + 0.582 22
4. Alexander Albon Red Bull Honda 1:28,129 + 0.707 24
5. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:28,221 + 0.799 22
6. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:28,519 + 1.097 29
7. Esteban Ocon Renault Renault 1:28,559 + 1.137 26
8. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:28,575 + 1.153 22
9. Nico Hülkenberg Racing Point Mercedes 1:28,592 + 1.170 23
10. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:28,868 + 1.446 21
11. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:28,909 + 1.487 24
12. Carlos Sainz McLaren Renault 1:28,988 + 1.566 24
13. Lando Norris McLaren Renault 1:28,990 + 1.568 22
14. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:29,532 + 2.110 23
15. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:29,576 + 2.154 25
16. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:29,746 + 2.324 24
17. George Russell Williams Mercedes 1:29,899 + 2.477 23
18. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:29,925 + 2.503 17
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:30,703 + 3.281 20
  Sebastian Vettel Ferrari Ferrari     2

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull