Plus pro Verstappena a další Vettelův nezdar
VC Velké Británie – 1. trénink
Bohužel znovu se ukázalo, že vstupní měření sil o možnostech jednotlivých aktérů napoví hodně málo nebo vůbec nic. Ví to nesporně i vítězný Verstappen, protože zejména mercedesy se pohybovaly spíše v úsporném režimu. Zaznamenání hodným faktem je však výpadek Vettela, zaviněný technickým problémem. To nedodá příliš optimismu do žil...
V Silverstone je horko, na zdejší poměry až nezvyklé. Teplota vzduchu atakovala třicítku, asfalt měl ještě o sedm stupňů více.
Nejdůležitější událost nesporně představovala náhrada Péreze, u něhož se prokázala nemoc Covid-19, Hülkenbergem. Němec musel v šibeniční lhůtě stihnout spoustu věcí a tak není divu, že ještě několik minut před začátkem se v padoku promenádoval v civilu. Do auta se posléze posadil v kombinéze, vypůjčené od Strolla. Situaci zpočátku nezvládali ani časoměřiči, kteří ve svém přehledu nadále uváděli Péreze.
Úvod závodního víkendu byl, jak jsme si již zvykli, rozpačitý. Po trati kroužil osamělý Sainz s mírně vylepšeným mclarenem. Změny se měly dotknout hlavně podlahy.
Jen pomalu se přidávali další, včetně navrátilce Hülkenberga. Referenční čas 1:32,66 ale nakonec zajel Räikkonen. Relevantnějších bylo až 1:29,43 v podání Norrise. Verstappen si stěžoval, že v kokpitu nemůže pořádně hýbat hlavou. Räikkönen se po hodinách ocitl v kačírku, dostal se z něj nicméně vlastní silou.
Do čela se s 1:29,19 posunul Verstappen. Za něj se seřadili Norris, Ocon a Ricciardo.
Giovinazzi se roztočil v zatáčce Becketts. Po návratu z výletu do zeleně natolik zaneřádil povrch trati, že trénink musel být přerušen a maršálové se pustili do úklidu.
Hülkenberg to zvládl! Stihl i začátek prvního tréninku. Foto: Racing Point
Jedno to už bylo Vettelovi. Na jeho ferrari selhal chladič, takže po dvou instalačních kolech mohl jít klidně na oběd.
Po desetiminutové pauze se pokračovalo, teď již i s mercedesy. Bottas se prezentoval s 1:29,12, Hamilton byl prozatím o více než sekundu pomalejší. S tím se samozřejmě nespokojil a výrazně přitlačil na 1:28,34. Za černými šípy se drželi Verstappen a Stroll, zatímco Leclerc byl nejlepší desítce zatím na hony vzdálen. O kvalitách „růžových mercedesů“ svědčí to, že Hülkenberg bez jakékoliv zkušenosti s nimi již postoupil na osmou pozici.
Z Hamiltonovy porážky se nedají vyvozovat žádné závěry. Uvidíme, kdy pořádně šlápne na plyn. Foto: Mercedes
Giovinazziho trápení neskončilo. Bude ještě popotahován sportovními komisaři za to, že po výše zmíněném incidentu se vlekl se zničenými gumami do boxů hlemýždím tempem a navíc jejich kousky rozesel po nemalé části okruhu.
Verstappen se zlepšil na 1:27,422 a znovu se ujal vedení. Z jeho soupeřů se pod 1:28 dostal jen Hamilton, jenže s o stupeň tvrdším obutím. Bottas se propadl na šesté místo, přes něj se přehnali Stroll, Albon a Leclerc. Na rozdíl od nich však Fin dosáhl svého maxima na tvrdých pneumatikách.
V konci se spíše zkoušela výdrž, takže pořadí nejrychlejších časů se již nepohnulo.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:27,422 | 27 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:27,896 | + 0.474 | 27 |
3. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:28,004 | + 0.582 | 22 |
4. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:28,129 | + 0.707 | 24 |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:28,221 | + 0.799 | 22 |
6. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:28,519 | + 1.097 | 29 |
7. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:28,559 | + 1.137 | 26 |
8. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:28,575 | + 1.153 | 22 |
9. | Nico Hülkenberg | Racing Point | Mercedes | 1:28,592 | + 1.170 | 23 |
10. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:28,868 | + 1.446 | 21 |
11. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:28,909 | + 1.487 | 24 |
12. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:28,988 | + 1.566 | 24 |
13. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:28,990 | + 1.568 | 22 |
14. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:29,532 | + 2.110 | 23 |
15. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:29,576 | + 2.154 | 25 |
16. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:29,746 | + 2.324 | 24 |
17. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:29,899 | + 2.477 | 23 |
18. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:29,925 | + 2.503 | 17 |
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:30,703 | + 3.281 | 20 |
Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 2 |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull