Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bottas už překonal odhady odborníků

Bottas už překonal odhady odborníků

VC Toskánska – 2. trénink

Úvodní věty reportáže bychom pomalu mohli psát přes kopírák. Mercedes zapnul na vyšší rychlostní stupeň a jediný, kdo černým šípům stačil, byl znovu Verstappen. Dopolední naděje Ferrari vzaly zasvé, naopak zazářil Renault a vzpamatoval se Racing Point.

Teploměr v pátečním odpoledni už atakoval třicítku, asfalt měl úctyhodných 44 stupňů.

Dostali jsme se do starých kolejí. Po hektickém začátku předchozího tréninku se tentokrát jezdci na trať trousili jak švábi na pivo. Povětšině se jednalo o ty, kteří nemohli pomýšlet na čelní příčky. Úvodní čas 1:19,25 patřil na středních pneumatikách jedoucímu Grosjeanovi.

Ze širšího okruhu favoritů dal o sobě nejdříve vědět Norris (1:18,65). Vozy měly obutou buď střední, nebo tvrdou směs, na měkkou mělo dojít později. Zaznamenáníhodných výkonů mnoho nebylo, za pozornost stálo snad jen Pérezových 1:18,85. Racing pointy tentokráte začaly mnohem lépe než dopoledne. 

Renault se zařadil hned za giganty Mercedes a Red Bull. Foto: Renault

Zvrat přivodil až Verstappen (1:18,28 na středních gumách). Leclerc se roztočil, krizovku ale ustál bez ztráty kytičky.

Teprve po dvaceti minutách projevily známky života mercedesy. Bottas zaznamenal 1:18,01, Hamiltonovi na tvrdých pneumatikách na něj scházelo 63 setin a zařadil se za Verstappena. Ani tentokrát nebylo Vettelovi, který si pro Mugello připravil „jubilejní“ design přilby, dopřáno dlouhodoběji setrvat v první desítce a nastoupil pouť do spodních pater.

Bottas se i na prostřední variantě obutí dostal pod 1:18, byť jen o tři tisíciny vteřiny. Padne při nadcházející simulaci kvalifikace bariéra 1:17, považovaná před víkendem experty za strop?

Za vedoucí trojicí do ní nastupovali čtvrtý Norris, pátý Pérez, šestý Stroll, sedmý Ocon a osmý Albon. Očekávání zatím nenaplňovali dvanáctý Gasly a šestnáctý Sainz, stěžující si na mizernou výdrž pneumatik. 

Umístění v první desítce odpovídá Gaslyho ambicím. Foto: AlphaTauri

Napětí rostlo, v boxech mechanici vybalili měkké gumy. Nejvíce spěchal Vettel, výsledek byl ovšem tristní. Půlsekundová ztráta na Bottase a vzápětí porážka od Räikkönena. Jenže čas dvojky Mercedesu nepokořili ani Ricciardo a Pérez.

Další k tomu nedostali šanci. Norris ve třetí zatáčce vycestoval do kačírku, ztratil kontrolu nad vozem a blíže se seznámil s ochrannou bariérou. Naštěstí okamžitě potvrdil, že je v pořádku, a současně přiznal vlastní chybu. Trénink byl zastaven.

Po necelých deseti minutách se pokračovalo. Do akce šli mercedesy a Verstappen. Prognóza se naplnila, protože Bottas zaznamenal úžasných 1:16,98. Hamiltonovi nadělil dvě desetiny, Verstappen držel krok (+0,24). Zbytku pole se tato trojice vzdálila o světelné roky.

V něm panovaly naopak stísněné poměry, protože čtvrtého Albona a osmého Gaslyho dělilo toliko 27 setin. Räikkönen držel silné deváté místo před oběma ferrari.

V dlouhých úsecích hrál zpočátku prim Verstappen, který jako jediný dával kola pod 1:23. Záhy ho napodobil Hamilton.

Räikkönen a Pérez se nedokázali vzájemně porovnat a očesali svoje auta. Kvůli troskám na dráze znovu zavlály červené praporky. Pauza naštěstí netrvala dlouho.

Ve finiši už Bottas, Hamilton, Verstappen a rovněž Pérez kroužili v průměru za 1:22. Minimálně za nimi zaostávali Stroll, Ricciardo a kupodivu Vettel.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:16,989   28
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:17,196 + 0.207 29
3. Max Verstappen Red Bull Honda 1:17,235 + 0.246 25
4. Alexander Albon Red Bull Honda 1:17,971 + 0.982 28
5. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:18,039 + 1.050 32
6. Esteban Ocon Renault Renault 1:18,115 + 1.126 29
7. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:18,198 + 1.209 34
8. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:18,244 + 1.255 30
9. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:18,385 + 1.396 38
10. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:18,400 + 1.411 27
11. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:18,462 + 1.473 37
12. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:18,498 + 1.509 39
13. Carlos Sainz McLaren Renault 1:18,651 + 1.662 32
14. Lando Norris McLaren Renault 1:18,658 + 1.669 9
15. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:18,736 + 1.747 33
16. George Russell Williams Mercedes 1:18,843 + 1.854 33
17. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:18,944 + 1.955 35
18. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:18,983 + 1.994 31
19. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:19,113 + 2.124 32
20. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:19,257 + 2.268 5

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes