Okruhy ze staré školy neodpouštějí chyby
Pirelli – strategie pro závod
Mercedes si poradil i na okruhu, na kterém se dosud se svými monoposty nesvezl. Není pochyb o tom, že je pro závod znovu největším favoritem. Pokud se nestane něco podobného jako minule, těžko přijde o vítězství.
Mugello je zbrusu novým okruhem (tedy přesněji pro F1), kde není tak snadné předjíždět. Vzhledem k vysokým rychlostem a malým rozestupům mezi vozy bude strategie velmi důležitá. Zejména proto, že se očekávají poměrně vysoké opotřebení a degradace pneumatik. Tato degradace, zejména u měkkých pneumatik, bude klíčem ke strategii.
Jedna i dvě zastávky jsou možné, ale jako vždy se týmy pokusí absolvovat závod pouze s jednou výměnou kol. Zejména první desítka startovního roštu, protože všichni začínají na měkké směsi.
Teoreticky jsou dvě zastávky v závodě na 59 kol o něco rychlejší. Nejvýhodnější by měly být dva úseky po 19 kolech na měkké směsi a závěrečných 21 kol na střední. Ta může být případně nasazena i ve středním úseku. Druhou nejrychlejší variantou je podle výpočtů jeden úsek o délce 16 kol na měkké směsi a potom dva na střední.
Na základě pneumatik, které mají jezdci k dispozici, je jedna zastávka o něco pomalejší. Po startu na měkké směsi by se ve 22. kole vyměnila za tvrdou. Je velmi pravděpodobné, že ji přesto někteří jezdci z první desítky využijí.
Je také docela možné, že někdo ze druhé poloviny startovního roštu využije možnosti střední-tvrdá s výměnou ve 26. kole. Jako vždy, všechny tyto strategie se mohou pozměnit v závislosti na konkrétních podmínkách závodu.
Mugello je tratí ze staré školy s malými bezpečnostními zónami. Chyby neodpouští. Vzhledem k tomu je dost pravděpodobné, že se v závodě objeví safety car. Týmy na to musejí být připraveny a schopny rychle reagovat.
Následující infografika prozradí, kolik má který z jezdců k dispozici pneumatik.
Zdroj: Pirelli, úvodní foto: Pirelli