Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Okruhy ze staré školy neodpouštějí chyby

Okruhy ze staré školy neodpouštějí chyby

Pirelli – strategie pro závod

Mercedes si poradil i na okruhu, na kterém se dosud se svými monoposty nesvezl. Není pochyb o tom, že je pro závod znovu největším favoritem. Pokud se nestane něco podobného jako minule, těžko přijde o vítězství.

Mugello je zbrusu novým okruhem (tedy přesněji pro F1), kde není tak snadné předjíždět. Vzhledem k vysokým rychlostem a malým rozestupům mezi vozy bude strategie velmi důležitá. Zejména proto, že se očekávají poměrně vysoké opotřebení a degradace pneumatik. Tato degradace, zejména u měkkých pneumatik, bude klíčem ke strategii.

Jedna i dvě zastávky jsou možné, ale jako vždy se týmy pokusí absolvovat závod pouze s jednou výměnou kol. Zejména první desítka startovního roštu, protože všichni začínají na měkké směsi.

Teoreticky jsou dvě zastávky v závodě na 59 kol o něco rychlejší. Nejvýhodnější by měly být dva úseky po 19 kolech na měkké směsi a závěrečných 21 kol na střední. Ta může být případně nasazena i ve středním úseku. Druhou nejrychlejší variantou je podle výpočtů jeden úsek o délce 16 kol na měkké směsi a potom dva na střední.

Na základě pneumatik, které mají jezdci k dispozici, je jedna zastávka o něco pomalejší. Po startu na měkké směsi by se ve 22. kole vyměnila za tvrdou. Je velmi pravděpodobné, že ji přesto někteří jezdci z první desítky využijí.

Je také docela možné, že někdo ze druhé poloviny startovního roštu využije možnosti střední-tvrdá s výměnou ve 26. kole. Jako vždy, všechny tyto strategie se mohou pozměnit v závislosti na konkrétních podmínkách závodu.

Mugello je tratí ze staré školy s malými bezpečnostními zónami. Chyby neodpouští. Vzhledem k tomu je dost pravděpodobné, že se v závodě objeví safety car. Týmy na to musejí být připraveny a schopny rychle reagovat.

Následující infografika prozradí, kolik má který z jezdců k dispozici pneumatik.

 

 

Zdroj: Pirelli, úvodní foto: Pirelli