Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

AlphaTauri míří do aerodynamického tunelu Red Bullu

AlphaTauri míří do aerodynamického tunelu Red Bullu

Status juniorského týmu odmítá více než předtím

Tým AlphaTauri oznámil, že končí s prací ve vlastním aerodynamickém tunelu v Bicestru a jeho aerodynamici se stěhují do Milton Keynes, kde budou pracovat v moderním zařízení Red Bullu. Využívání aerodynamického tunelu bude od začátku roku 2021 omezeno ještě přísnějí než dosud, takže dva týmy se již mohou dělit o jedno zařízení, aniž by byl jeden z nich byl nějak limitován.

Pro AlphaTauri, bývalé Toro Rosso, to bude změna k lepšímu, jelikož je posledním týmem, který využívá tunel, do kterého se vejde maximálně 50% model vozu F1. Toro Rosso tunel zdědilo po Red Bullu, který jej měl ještě z časů Jaguaru. Všechny ostatní týmy již pracují se 60% modely, které přirozeně poskytují přesnější data. Uleví se také Pirelli, které mělo povinnost vyrábět speciálně pro tento tým 50% zmenšeniny svých pneumatik, také potřebných do aerodynamického tunelu.

"Už léta úspěšně posilujeme synergii dvou týmů, čímž šetříme peníze a zlepšujeme výsledky," řekl šéf týmu Franz Tost.

Vypadá to tak, že juniorský tým se stěhuje k hlavnímu, ale uvnitř rodiny Red Bullu je slyšet opak. Tým již není jen menší, italskou verzí Red Bullu, jako když nesl jméno Toro Rosso. AlphaTauri je menší a mladší sesterskou značkou Red Bullu, a takový má být i tým AlphaTauri ve vztahu k Red Bull Racingu.

"Už bychom měli mluvit spíše o sesterském než juniorském týmu," uvedl šéf stáje Red Bull Christian Horner. "Od tohoto roku reprezentuje módní značku AlphaTauri a jeho cíle jsou vyšší, než mělo Toro Rosso. Snažíme se v rámci pravidel pracovat v synergii. Například od příštího roku začneme pracovat v jednom aerodynamickém tunelu.

Určitě mu to pomůže, hlavně při náročném vývoji zcela nového vozu pro sezonu 2022. Pravidla jsou teď (po skončení kauzy růžového Mercedesu, pozn. red.) jasná, šedé zóny byly odstraněny a všichni víme, co bude a nebude dovoleno. Pro AlphaTauri je to dobrá zpráva."

Plán Red Bullu s AlphaTauri je vlastně stejný jako Renaultu s Alpine. Proslavit neznámou značku ve F1, pak vydělávat. Foto: AlphaTauri

Z tohoto důvodu prý ani Pierre Gasly nemusí utíkat do Red Bullu. Vítěz Velké ceny Itálie sice neřekl, že by nabídku vrátit se odmítl, ale pokud u Red Bullu zůstane Alexander Albon a on v AlphaTauri, nemusí to vnímat jako trest.

"Teď už to není jako za časů Toro Rosso. Celá továrna jde za tím, abychom si ve F1 vydobyli vlastní jméno a místo na slunci," prohlásil francouzský jezdec. "Máme velké ambice. Není to jednoletý projekt. Víme, že týmu trvá dlouho, než získá vlastní identitu a špičkový status. Takže to asi potrvá, ale už teď se necítíme být tím juniorským týmem, kterým jsme byli."

Naději AlphaTauri dává rozpočtový strop, který také začne platit od roku 2021. Malý tým tak nepotřebuje dorůst do plné velikosti současného Red Bullu, jelikož ten se kvůli nákladům bude muset zmenšit.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: AlphaTauri