Zmrzlé diváky nejvíce rozpálil Bottas
VC Eifelu – kvalifikace
Až závěrečné pokusy katapultovaly oba mercedesy do čela startu zítřejšího závodu. Nejvíce jim na paty šlapal Verstappen, ale pozornost budí hlavně zmrtvýchvstání Ferrari.
Na v podstatě horském okruhu panovala pořádná kosa, když vzduch měl pouhých devět a asfalt sedmnáct stupňů. Pravděpodobnost příchodu deště činila čtyřicet procent. Toto Wolff z Mercedesu na adresu klimatických podmínek trefně poznamenal, že víc jak deset stupňů tu nebývá ani v červenci.
Nejdůležitější událostí dnešního odpoledne je změna v týmu Racing Point. Strollův zdravotní stav se nezlepšil a Kanaďan se po vynechání třetího tréninku necítil fit ani pro kvalifikaci. Podle sdělení FIA však jeho test na koronavirus byl negativní.
Stáj tudíž letos potřetí povolala Hülkenberga (v předchozích případech nahradil v karanténě se nacházejícího Péreze). Jezdec se již nacházel na Nürburgringu, protože měl působit jako televizní komentátor. Racing Point naštěstí preventivně přivezl s sebou jeho závodní sedačku. Do boje se pustili „Hülki“ i jeho auto bez byť jen jediného tréninkového kilometru. Někteří experti to označili za hazard.
Nikdo se také nedivil, že se na trati objevili nejdříve ze všech. Stejně jako jeho drtivá většina jeho soupeřů použil Němec měkké pneumatiky, pouze Pérez vyrazil na středních.
Hamilton tlačil na pilu od začátku. Ujal se vedení časem 1:26,70, Bottas zaostal o 22 setin. Třetí se držel Norris, ovšem při zatímní absenci Ferrari a Red Bull Racingu.
Hülkenberg přišel dnes ke kokpitu Racing Pointu jako slepý k houslím a podle toho to také dopadlo. Zdroj: Racing Point
Leclerc potvrdil, že nová vylepšení monopostů z Maranella byla zřejmě trefou do černého. Zařadil se 15 setin za Hamiltona. Oba však přeskočil Verstappen (1:26,31).
Beznadějně to vypadalo s Hülkenbergem, jemuž skutečně nebylo co závidět. Kromě něj to měla nahnuté obligátní čtveřice Magnussen, Räikkönen, Latifi a Giovinazzi. Pouhou setinku od vyřazení se nacházel riskující Pérez.
Takhle už by to šlo - Charles Leclerc dnes udržel krok s nejlepšími. Foto: Ferrari
Na čelních příčkách zdolal Bottas Hamiltona a Albon se usadil na pátém místě. Daleko větší napětí ovšem panovalo na chvostu. Nejprve na okamžik unikl z oprátky Latifi na úkor Grosjeana. Patnáctý Pérez už měl k dobru jen sedm tisícin sekundy! Zanedlouho již padal do propasti, protože Magnussen dal dokonce sedmý čas.
Mexičanův experiment proto bleskově skončil a následoval pokorný přechod na měkkou směs. Na ní konečně zamířil do klidných vod. Balili Grosjean, Russell, Latifi, Räikkönen a Hülkenberg.
Navzdory Pérezovu nezdaru se do druhé fáze vydali na středních gumách Bottas, Hamilton, Verstappen, Vettel, Leclerc a Ricciardo. Do vedení šel znovu s 1:26,18 Hamilton, rychle ho ale vystřídal Verstappen (1:25,72). Následovali Albon, Norris, Ocon, Sainz, Pérez a až osmý Bottas. Mimo postupovou desítku spadli Vettel, Giovinazzi, Magnussen, Kvjat a Gasly.
Mercedesy znovu vyjely na měkkých pneumatikách. U Hamiltona šlo spíše o formalitu, Bottas ale musel setrvávat ve střehu. Raději neponechal nic náhodě a postoupil na třetí příčku. Zbavil se tím ale výhody zítřejšího startu na tvrdším obutí. Kupodivu totéž dopustil i Hamilton, který dal 1:25,39.
Verstappenova naděje žila až do poslední série pokusů. Foto: Red Bull
Vzadu se smrákalo nad oběma ferrari, protože postavení mimo hru akutně hrozilo také Leclerkovi. Monačan nicméně včas zabral, když i on se přesvědčil, že na střední směsi to dnes prostě nepůjde. Vypadli Vettel, Gasly, Kvjat, Giovinazzi a Magnussen.
Finálovou desítku tak vytvořili Hamilton, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Leclerc, Albon, Norris, Pérez, Sainz a Ocon. Show zahájil Sainz podprůměrným časem 1:27,57. To Hamiltonových 1:25,82 bylo z jiného těsta, byť mu průjezd první zatáčkou moc nevyšel. Za chvíli se však obhájce titulu nacházel až na třetí pozici, když ho překonali Verstappen (1:25,74) a Bottas (1:25,81). S už podstatnější ztrátou následovali Albon, Leclerc, Ocon, Norris, Sainz (oba mclareny jely na použitých gumách) a Ricciardo. Pérez úvodní pokus vzdal.
Poslední slovo měl Mercedes. Bottas si vyjel pole position za 1:25,26, společnost v čelní řadě na roštu mu bude dělat Hamilton (1:25,52). Verstappen silně prodělal ve třetím sektoru a postaví se do druhého sledu spolu s Leclerkem.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:26,573 | 1:25,971 | 1:25,269 | 19 |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:26,620 | 1:25,390 | 1:25,525 | 18 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:26,319 | 1:25,467 | 1:25,562 | 15 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:26,857 | 1:26,240 | 1:26,035 | 18 |
5. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:27,126 | 1:26,285 | 1:26,047 | 15 |
6. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:26,836 | 1:26,096 | 1:26,223 | 18 |
7. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:27,086 | 1:26,364 | 1:26,242 | 20 |
8. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:26,829 | 1:26,316 | 1:26,458 | 18 |
9. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:27,120 | 1:26,330 | 1:26,704 | 17 |
10. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:27,378 | 1:26,361 | 1:26,709 | 20 |
11. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:27,107 | 1:26,738 | 16 | |
12. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:27,072 | 1:26,776 | 16 | |
13. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:27,285 | 1:26,848 | 16 | |
14. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:27,532 | 1:26,936 | 14 | |
15. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:27,231 | 1:27,125 | 16 | |
16. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:27,552 | 10 | ||
17. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:27,564 | 9 | ||
18. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:27,812 | 9 | ||
19. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:27,817 | 8 | ||
20. | Nico Hülkenberg | Racing Point | Mercedes | 1:28,021 | 10 |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto Mercedes