Bottasovi hrozí v Portugalsku penalizace
Zcela nový motor selhal po 19 kolech
Valtteri Bottas zřejmě na Nürburgringu pochoval všechny šance na zisk letošního titulu. Hamilton je už příliš vzdálen. Nejhorší je, že Fina zradilo to, co až dosud bylo hlavním trumfem Mercedesu – perfektní technika.
Bottas absolvoval ve VC Eifelu pouhopouhých devatenáct kol, z nichž několik posledních bylo navíc z jeho pohledu kritických. Tým ještě v průběhu závodu informoval média, že pravděpodobnou příčinou odstoupení je porucha jednotky MGU-H.
Šéfinženýr Andrew Shovlin to později vysvětlil podrobněji. „Valtteri prožil těžký den,“ konstatoval. „Při restartu po fázi virtuálního safety caru náhle přišel o výkon a my jsme mu bohužel nedokázali pomoci. Proto jsme byli nuceni auto stáhnout. Analýza problému stále probíhá. Vše ale nasvědčuje tomu, že příčina se nachází v oblasti elektroniky, ne v hardwaru.“
Bottas dostal před víkendem třetí a tudíž poslední povolenou pohonnou jednotku pro sezonu. Zda budou všechny její součásti provozuschopné za čtrnáct dní v Portugalsku, je zatím ve hvězdách.
Na takový závod je lepší zapomenout. Foto: Mercedes
Souboj s Hamiltonem ovšem prohrál již dříve. Ve třináctém kole chyboval a svému stájovému kolegovi nedobrovolně přepustil čelní pozici. „Zpočátku se všechno vyvíjelo dobře, ale potom mě několikrát po sobě potkala smůla. Trochu jsem bojoval s přední nápravou, protože spadlo pár dešťových kapek. To zapříčinilo probrzdění, takže jsem musel zajet pro nové pneumatiky,“ vylíčil svoje zážitky ze zpackaného klání.
Dostal se tím do nevýhody, protože Hamilton i Verstappen přezuli až během neutralizace. Nakonec to však nesehrálo žádnou roli...
Zdroj: Mercedes, úvodní foto: Mercedes