Mercedesy znepokojuje jen Verstappen
VC Portugalska – 3. trénink
Ani tentokrát jsme se spolehlivě nedozvěděli, jak jsou na tom v Portimau jednotlivé týmy s kvalifikační rychlostí. Mercedes se přesto jeví jako jasný favorit, i když Verstappenův výkon na středních pneumatikách budí respekt.
Vzduch měl pouhých osmnáct stupňů, asfalt o pět více. Oproti pátku se nepatrně ochladilo, což signalizovalo, že těžkosti se zahříváním pneumatik budou pokračovat. Pravděpodobnost příchodu deště se rovnala nule.
Ředitelství závodu muselo řešit neúnosnou situaci v zatáčkách jedna a čtyři. Za včerejšek v nich bylo hlášeno 120(!) porušení limitů trati. Bylo proto přistoupeno k jejich posunutí. Čas se nyní škrtal jen tomu, kdo se ocitl v těchto partiích za bílou čárou všemi čtyřmi koly. Moc to nepomohlo, za čtvrt hodiny přibylo dalších pět případů.
Řada borců už od začátku vyrukovala na měkkých pneumatikách. Prim podle očekávání hrály mercedesy. V čele se usadil Hamilton (1:16,93), před Leclerkem (+0,479) a Bottasem (+0,647). Porovnání s red bully nicméně zatím chybělo. Výborně si však vedl Gasly, který poskočil na druhé místo (+0,367).
Druhým nejrychlejším red bullem nebyl Albon, ale Gasly. Foto: AlphaTauri
Verstappen použil střední gumy a zařadil se na šesté místo (+0,979). Leclerc se ve čtrnácté zatáčce dostal do náznaku hodin, krizovku však hladce ustál.
Verstappen vytáhl vzápětí z rukávu 1:16,81, což ho na střední směsi katapultovalo na druhou příčku. Na špici se udržel Hamilton, jenž se zlepšil na 1:16,68. Za Gaslyho se zařadil Albon, zatímco Bottas klesl až na sedmou pozici. Russel těžce probrzdil a musel zajet do boxů pro nové pneumatiky.
Ve vedení těsně vystřídal Bottas (1:16,65) Hamiltona. Přitom v prostředním sektoru byl oproti svému kolegovi o plnou desetinu sekundy pomalejší. Hamilton se v osmé zatáčce ocitl na chvilku v kačírku, dostal se však z něj vlastní silou a bez zjevné škody na voze.
Verstappen zajel na středních pneumatikách výborné kolo. Foto: Red Bull
Jako houby po dešti se množily stížnosti na příliš studené gumy. Racing Point kvůli tomu upravoval nastavení. Také Albon hlásil, že přes veškeré úsilí je nedokáže přimět k plnému výkonu a že přilnavost se rovná nule. Na Ricciardově renaultu pro změnu dlouhodobě stávkovalo zařízení DRS.
Závěrečná desetiminutovka měla být jako obvykle zasvěcena poslední simulaci kvalifikace, po včerejších zmatcích o to důležitější. Na konci ale bylo všechno jinak. Ve chvíli, kdy se většina účastníků chystala vyrazit na dráhu s čerstvými měkkými gumami, byly vyvěšeny červené praporky. Příčina dlouho nebyla zřejmá, patrně šlo o uvolněný kryt kanálu v zatáčce číslo čtrnáct. Každopádně už nebyl trénink znovu restartován.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:16,654 | 27 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:16,680 | + 0.026 | 23 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:16,812 | + 0.158 | 21 |
4. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:16,930 | + 0.276 | 24 |
5. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:17,117 | + 0.463 | 25 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:17,229 | + 0.575 | 20 |
7. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:17,238 | + 0.584 | 24 |
8. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:17,297 | + 0.643 | 17 |
9. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:17,478 | + 0.824 | 22 |
10. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:17,666 | + 1.012 | 20 |
11. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:17,685 | + 1.031 | 24 |
12. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:17,720 | + 1.066 | 29 |
13. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:17,922 | + 1.268 | 20 |
14. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:17,935 | + 1.281 | 13 |
15. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:18,032 | + 1.378 | 20 |
16. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:18,100 | + 1.446 | 17 |
17. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18,201 | + 1.547 | 20 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:18,287 | + 1.633 | 13 |
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:18,397 | + 1.743 | 20 |
20. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:18,454 | + 1.800 | 19 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes