Poslední letošní trénink ovládl Herta
Firestone Grand Prix of St. Pete – trénink
Vítěz z Ohia Herta překonal všechny soupeře a zajel nejrychlejší čas v jediném tréninku na poslední závod letošní sezony. Druhá příčka ve výsledkové listině patří Hinchcliffeovi, který na poslední letošní závody získal místo u týmu Michaela Andrettiho. Pro oblíbeného Kanaďana, který v kokpitu nahradil nevýrazného Veache, je závěr sezony především castingem pro tu příští. Nováček Palou zajel třetí nejrychlejší čas.
Hertovo maximum mělo hodnotu 1:01,1306. Hinchcliffe za ním zaostal o necelou desetinu, Palou už ztrácel desetiny tři. Čtvrtý čas patří vítězi Indy500 Satóvi, který tak symbolicky oslavil prodloužení spolupráce s týmem Rahal Letterman Lanigan Racing, které stáj během soboty oznámila. Elitní pětku uzavírá Bourdais.
Francouz, který v St. Petersburgu dvakrát vyhrál, je v podobné situaci jako Hinchcliffe. I on usedl do vozu až v závěru sezony. Tým A. J. Foyta tak řešil nevýrazné výsledky, kterých dosahoval nováček Kellett, který s vozem číslo 14 odjel většinu sezony. Na oválech ale monopost řídil Kanaan. Foyt Kelletta před závody v Indianapolisu přesadil do jiného vozu a čtrnáctku obsadil právě Bourdaisem.
Scott McLaughlin bude od příští sezony závodit v IndyCar. Foto: IndyCar
Cílem bylo udržet vůz na pozicích, z nichž plyne příspěvek IndyCar – tzv. Leaders Circle. Míst v tomto programu je totiž o jedno méně, než kolik je vozů, které absolvují celou sezonu. Nikdo si nechce vytáhnout černého petra a skončit bez příspěvku ve výši přes milion dolarů. Kellett v St. Petersburgu už nestartuje, vůz s číslem 14 měl totiž i původně na své domácí trati řídit Bourdais. Toho ale Foyt potvrdil i pro celý nadcházející ročník.
V tréninku se příliš nevedlo dvojici, která soupeří o titul. Obhájce prvenství jak na této trati, tak v celém šampionátu Josef Newgarden si připsal osmý čas. Lídr šampionátu Dixon, který se těší pohodlnému náskoku 32 bodů, byl až šestnáctý. Navíc, stejně jako Rossi, se Dixon se v jednu chvíli dostal příliš blízko ke zdi a přišel drobný kontakt.
Dixona postihl drobný kontakt se zdí. Foto: IndyCar
Na 10. příčce najdeme debutanta Scotta McLaughlina. Novozélanďan je trojnásobným vítězem australského šampionátu Supercars. Tým Penske v pátek oznámil, že ukončí spolupráci s australskou stájí Dick Johnson Racing, se kterou společně do šampionátu nastupoval jako DJR Team Penske, a že se McLaughlin v příští sezoně přesune do IndyCar, kde bude mít Penske opět čtyři vozy.
V závěru tréninku přišla dvě přerušení. Nejprve pět minut před vypršením časomíry dostal ve 13. zatáčce hodiny Rosenqvist. Poté navrátilec Askew v poslední zatáčce vyjel z dráhy a narazil nosem do bariéry z pneumatik. Ve stejném místě, ale bez kontaktu se zdí, skončil mimo dráhu i McLaughlin. Do konce zbývalo něco přes dvě minuty a IndyCar společně s červenou vlajkou vyvěsila šachovnicovou.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Colton Herta | Andretti Harding Steinbrenner | Honda | 1:01,1306 | 33 | |
2. | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | Honda | 1:01,2279 | + 0.097 | 37 |
3. | Álex Palou | Dale Coyne Racing | Honda | 1:01,4319 | + 0.301 | 44 |
4. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 1:01,4824 | + 0.351 | 33 |
5. | Sébastien Bourdais | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 1:01,5153 | + 0.384 | 41 |
6. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 1:01,5780 | + 0.447 | 31 |
7. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 1:01,6128 | + 0.482 | 44 |
8. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 1:01,6200 | + 0.489 | 36 |
9. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 1:01,6276 | + 0.497 | 38 |
10. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | 1:01,6770 | + 0.546 | 45 |
11. | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | Honda | 1:01,6954 | + 0.564 | 39 |
12. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 1:01,7077 | + 0.577 | 34 |
13. | Oliver Askew | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 1:01,7222 | + 0.591 | 36 |
14. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | 1:01,7271 | + 0.596 | 45 |
15. | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | Honda | 1:01,7290 | + 0.598 | 42 |
16. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 1:01,8459 | + 0.715 | 36 |
17. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 1:01,8724 | + 0.741 | 32 |
18. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 1:01,8764 | + 0.745 | 35 |
19. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 1:01,9219 | + 0.791 | 36 |
20. | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | 1:01,9930 | + 0.862 | 31 |
21. | Charlie Kimball | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 1:02,1255 | + 0.995 | 37 |
22. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | Honda | 1:02,1688 | + 1.038 | 32 |
23. | Max Chilton | Carlin Racing | Chevrolet | 1:02,2159 | + 1.085 | 35 |
24. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 1:02,3266 | + 1.196 | 40 |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar