Vítěz vystřídal všechny směsi pneumatik
VC Emilie-Romagni – analýza Pirelli
Jezdec Mercedesu Lewis Hamilton se posunul o další krok k sedmému titulu mistra světa. Pomocí strategie dvou zastávek vyhrál velkou cenu v Imole a znovu potvrdil jezdeckou i taktickou převahu.
Díky dalšímu dvojitému vítězství se v předstihu rozhodlo o tom, že Mercedes letos získá posedmé v řadě vítězství v Poháru konstruktérů. Taková série se nikomu dřív nepodařila. Také titul v šampionátu jezdců obhájí Mercedes. Hamiltona totiž může připravit o celkové vítězství už jen týmový kolega Bottas.
Z první desítky startovali do závodu pouze tři jezdci na střední směsi pneumatik. Z této trojice zajel na výměnu kol jako první v 18. kole Verstappen, který v té chvíli kroužil mezi vedoucím Bottasem a Hamiltonem. Mercedes okamžitě reagoval povoláním Bottase, zatímco Hamilton se rozhodl setrvat dál na trati. Svůj první úsek natáhl až do 30. kola. Přitom byl stále schopen zajíždět přinejmenším srovnatelné časy. K výměně využil fáze při virtuálním safety caru a díky tomu se dostal do vedení.
V závěru vyjel na trať safety car a řada jezdců toho využila k další zastávce. Díky tomu Hamilton, Bottas, Pérez, Vettel, Stroll a Grosjean využili všech tří směsí – měkké, střední i tvrdé.
Na měkké směsi pneumatik startovali Ricciardo, Kvjat, Leclerc, Sainz, Norris, Giovinazzi, Albon a Gasly. Ostatní dali přednost střední variantě.
Na tvrdých pneumatikách dosáhl nejlepšího času Hamilton výkonem 1:17,279. Na střední směsi byl nejrychlejší rovněž Hamilton (1:17,502), a konečně na měkké také Hamilton (1:15,484). Na tvrdé směsi ujel nejdelší vzdálenost Leclerc (50 kol), na střední Giovinazzi (53) a na měkké Sainz (17).
Více se dozvíte z následující infografiky.
Zdroj: Pirelli, úvodní foto: Pirelli