Týmy mají málo informací o pneumatikách
Pirelli – strategie pro závod
Připravit strategii pro závod nebylo pro týmy nijak jednoduché. Na trati se jelo naposled před čtrnácti lety a k dispozici byl jediný trénink. Kvalifikace však naznačila, že pro Mercedes to není žádný problém…
Podle Pirelli jsou měkké pneumatiky o 0,6 vteřiny na kolo rychlejší než střední. Otázkou však je, jakou budou mít životnost. Proto se někteří jezdci pokusili kvalifikovat do závěrečné části na střední směsi. Jediný trénink (90 minut) se také konal dopoledne, tedy za úplně jiných teplotních podmínek.
Pokud jde o strategii, nejrychlejší by měla být jedna zastávka. Měkké pneumatiky by se měly vyměnit po 28 až 30 kolech, střední po 33 až 35 kolech. Možností je také po startu na měkkých nasadit po 24 až 27 kolech tvrdou směs. Třetí nejrychlejší variantou by měla být kombinace střední a tvrdé směsi.
Dvě zastávky budou pomalejší, ale umožnily by absolvovat více kol na nejrychlejší měkké směsi.
Nejlepších časů v kvalifikaci dosáhli Bottas, Hamilton a Verstappen. Všichni tři budou do závodu startovat na střední směsi pneumatik. Během souboje s časem byla teplota vzduchu 23 °C a asfaltu 30 °C. Podobné hodnoty se očekávají i v závodě. Žádný z jezdců však v podobných podmínkách neabsolvoval dlouhou jízdu.
Následující infografika prozradí, kolik má který z jezdců k dispozici pneumatik.
Zdroj: Pirelli, úvodní foto: Pirelli