Russellova sisyfovská dřina
Co v kvalifikaci získal, na startu zahodil
Georgu Russellovi se dostalo v průběhu jediné sezony ojedinělé možnosti usednout do nejlepšího i nejhoršího auta v poli. Za volantem mercedesu přesvědčil o svých mimořádných schopnostech.
Ve Williamsu k tomu dostal minimum šancí. Talentovaný mladík přesto s prakticky nekonkurenceschopným monopostem devětkrát postoupil do druhé fáze kvalifikace, před čímž je třeba smeknout.
Z tohoto auta dokázat Russell občas vymáčknout i to, co v něm snad ani nebylo. Foto: Williams
Jenže solidní postavení na roštu rychle přišlo vniveč. Podle Russella byl totiž start největší slabinou auta. Problém tkvěl ve spojce. „Jednou jsem ji pustil a auťák jednoduše zůstal stát, ani se nepohnul. Podruhé se naopak okamžitě protočila kola. Obojí je samozřejmě špatně. Postihlo nás to v Mugellu, na Hungaroringu i v prvním závodě v Bahrajnu,“ povzdechl si Russell a prozradil, že FW43 byl enormně citlivý na nastavení tohoto komponentu: „I dva milimetry hrály zásadní roli. To si pak připadáte jak provazochodec, snažící se balancovat na laně.“
Přes zimu se spolu s techniky pokusí tento nešvar odstranit. „Spolupráce s nimi funguje skvěle. Třeba během přerušení Velké ceny Bahrajnu jsem se s nimi radil, co jsem na startu udělal špatně. Prošli jsme spoustu dat a přišli na způsob, jak v zaváděcím kole více zahřát pneumatiky. Restart mně potom vyšel mnohem lépe,“ prohlásil Russell, který se pomalu zvyká na pozici uznávaného lídra stáje.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Williams