AlphaTauri odmítlo zadek Red Bullu
Soustředilo se na vlastní vývojový program
Kvůli férovosti se loni udělala jedna výjimka v dohodě o žetonovém omezení vývoje vozu mezi sezonami 2020 a 2021. Týmy používající rok staré věci nakoupené od jiných týmů, čili ze sezony 2019, mohou letos přejít na verzi 2020, aniž by se jim za to odečetly vývojové žetony. Teoreticky se pravidlo mohlo ve větší míře dotknout čtyř týmů, jenže Ferrari loni dodalo svým zákazníkům Haasu a Alfě Romeo aktuální díly. Nakonec tak pouze AlphaTauri a Aston Martin měly možnost udělat upgrade a objednat si od Red Bullu, respektive Mercedesu nové části převodovky, zavěšení zadních kol a dalších mechanických dílů.
AlphaTauri však nakonec rozhodlo, že tuhle možnost nevyužije a půjde vlastní cestou. Hlavní problém loňského AT01 identifikovalo v přední části vozu a na tuto oblast soustřeďuje zimní vývoj.
"Dlouho jsme nad tím přemýšleli a bylo to těžké rozhodnutí. Je příjemné, když můžete vejít do cukrárny a vzít si tam něco zdarma, jenže my potřebujeme zlepšit opačný konec vozu. A své zdroje a rozpočet musíme využít rozumně, protože tento rok vložíme mnoho úsilí do vývoje vozu pro sezonu 2022. Se základem vozu nejsme nespokojeni, tak se raději soustředíme pouze na oblasti, které potřebují zlepšit," vysvětlil technický ředitel týmu AlphaTauri Jody Egginton.
"Dobře jsme se nad tím zamysleli a došli jsme k závěru, že buď můžeme letos vložit úsilí do návrhu karoserie kolem nového zadku, nebo do zlepšení přední části vozu. Změnit vše najednou nemusí být dobrý nápad. I pokud bychom něco dostali zdarma, museli bychom to integrovat do našeho základu."
Vůz moderní F1 není lego, někdy i dobrý upgrade nepasuje. Foto: AlphaTauri
Zdroj: The Race, úvodní foto: AlphaTauri