Vibrující Macík nechtěl trojčit
Kamazy pozvolna přebírají otěže
Primát nejúspěšnějšího českého kamionu na letošní Rallye Dakar připadl ve 2. etapě Iveku posádky Big Shock Racingu, vedené Martinem Macíkem. Ta se současně posunula na čtvrtou příčku průběžné klasifikace.
„Musím říct, že to byl mazec. Celou cestu nám vibrovalo auto. Netušíme proč. Jelo krásně, ale drnčelo. Trať pestrá, zábavná. Jen posledních 70 kilometrů to zase byla slušná vypalovačka. V těchto rychlých úsecích je to opravdu o občanské statečnosti. Zatím nechceme trojčit,“ uvedl Macík.
Sedlčanské trio se poprvé vypořádávalo s dunami, a to hned toho nejvyššího stupně obtížnosti. V nich se měla prokázat účinnost nové samočinné převodovky. „Automat funguje, jak má. Dává mi do jízdy klid, můžu se víc soustředit na kroucení volantem. Potřeboval jsem na to dneska přijít, proto nás v úvodních pasážích předjely dva kamazy. Ale bleskově jsme zjistili, co s tím, a zase přidali,“ vylíčil první zkušenosti Macík.
Dmitrij Sotnikov si dnes upevnil vedení v kategorii kamionů. Foto: Rallye Dakar
V celkové klasifikaci se prosazuje bělorusko-ruský „východní blok“, jemuž se prozatím podařilo setřást Aleše Lopraise. Na prvních osmi místech jsou jen vozy ruských, běloruských a českých stájí! A vše nasvědčuje tomu, že svoji převahu si udrží i nadále.
Výsledky 2. etapy: 1. Sotnikov – Achmadějev – Achmetzjanov (RUS/RUS/RUS, Kamaz), 2. Mardějev – Svišťunov – Galijautdinov (RUS/RUS/RUS) +04:17, 3. Vjazovič – Haranin – Zaparoščanka (BLR/BLR/BLR, MAZ) +06:30, 4. Višněvskij – Novikov – Sačuk (BLR/BLR/BLR, MAZ) +07:30, 5. Macík – Tomášek – Švanda (CZ/CZ/CZ, Iveco) +10:58…7. Šoltys – Schovánek – Ikola (CZ/CZ/CZ, Tatra) +19:47, 9. Loprais – Pokora – Alkendi (CZ/CZ/SAE, Praga) +22:54, 11. Casale – Leon – Hoffmann (CHI/CHI/CZ, Tatra) +25:39, 17. Valtr sen. – Valtr jun. – Kaplánek (CZ/CZ/CZ, Iveco) +1:22:30, 21. Tománek – Kašpárek – Stross (CZ/CZ/CZ, Tatra) +2:26:28.
Průběžné pořadí: 1. Sotnikov – Achmadějev – Achmetzjanov (RUS/RUS/RUS, Kamaz), 2. Vjazovič – Haranin – Zaparoščanka (BLR/BLR/BLR, MAZ) +17:44, 3. Šibalov – Nikitin – Tatarinov (RUS/RUS/RUS, Kamaz) +22:03, 4. Macík – Tomášek – Švanda (CZ/CZ/CZ, Iveco) +24:36, 5. Loprais – Pokora – Alkendi (CZ/CZ/SAE, Praga) +30:33, …7. Casale – Leon – Hoffmann (CHI/CHI/CZ, Tatra) +39:54, 8. Šoltys – Schovánek – Ikola (CZ/CZ/CZ, Tatra) +42:07, 12. Valtr sen. – Valtr jun. – Kaplánek (CZ/CZ/CZ, Iveco) +1:38:43, 19. Tománek – Kašpárek – Stross (CZ/CZ/CZ, Tatra) +3:12:02.
Zdroj: Big Shock Racing, úvodní foto: Big Shock Racing