Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Juan Pablo Montoya o svém provinění

Juan Pablo Montoya o svém provinění

"Trest byl trochu přísný."

Juan Pablo Montoya při promoční akci v New Yorku přijal diskvalifikaci z Grand Prix Kanady pokrčením ramen muže, pro kterého to nebylo nic nového.

"Během těch let se děje hodně věcí, dostal jsem velkou penalizaci. Je to trochu nefér, ale je to rozhodnutí komisařů a je potřeba to respektovat. Je potřeba se s tím vyrovnat. Ať se to někomu líbí nebo ne, tak to prostě je."

Montoya byl diskvalifikován již loni, když Williams nasadil aerodynamické brzdové trychtýře neodpovídající rozměrům. Diskvalifikaci se nevyhnul ani o týden později při Grand Prix USA, když startovní rošt opustil v době 15 vteřin před startem do zaváděcího kola, když mu jeho williams vypověděl službu - komisařům trvalo téměř celý závod, než mu ukázali černou vlajku. V Monaku před třemi týdny mu byl zrušen kvalifikační čas jako trest za způsobení kolize tří vozů.

Když na trať v neděli vyjel safety car, McLarenu chvíli trvalo, než mu tato skutečnost došla a když dal Montoyovi vědět, ať okamžitě zajede do boxů, bylo už pozdě. McLaren se pak za tuto chybu omluvil.

"Bylo by samozřejmě hezké vyhrát, ale jsem rád, že jsem byl konkurenceschopný. Když se udělá chyba, je potřeba být součástí týmu.

Na konci pitlane svítilo červené a blikalo modré světlo, byl jsem trochu překvapen a proto jsem také trochu zpomalil. Bylo mi divné, že mě tým zavolal do boxů, abych tam zůstal stát, tak jsem se na to chtěl zeptat, pokračoval jsem a oni mi řekli, že nejspiš dostanu drive-through penalty. Z nějakého důvodu se mě rozhodli ze závodu vyloučit. Bylo to trochu tvrdé," řekl Montoya.

Když je ředitelstvím závodu vydán příkaz vyslat na trať safety car, učiní tak bez ohledu na pozici vedoucího muže závodu - podle pravidel. Většinou se ale na vedoucího muže závodu čeká, případně je dán ze safety caru signál o jeho možném předjetí.

Během safety caru na dráze, jezdci mohou zajet do pitlane, ale opustit ji mohou pouze v případě, že na jejím konci svítí zelené světlo. Pravidla ovšem nespecifikují, jakým trestem je porušení tohoto pravidla trestáno.