AlphaTauri ukázalo AT02
Má nový japonský motor i japonského závodníka.
Tým AlphaTauri, bývalé Toro Rosso, představil svůj druhý vůz pod tímto jménem. Odtud i označení AT02. Tým vstupuje do čtvrtého a posledního roku spolupráce s automobilkou Honda, přestože její motory mu zůstanou až do roku 2024.
Jako všechny týmy, i AlphaTauri pokračuje ve vývoji loňského vozu, se kterým má AT02 mnoho společného. Změny jsou vidět hlavně v aerodynamice, přičemž část z nich byla vynucena mezisezonní změnou technických pravidel.
Jak prozradil Jody Egginton, technický ředitel, tým si ponechal své šasi a monokok z minulé sezony. Pravidla mu umožňovala použít převodovku, zadní zavěšení kol a části předního zavěšení, jaké používá sesterský tým Red Bull, tedy přejít na verzi 2020. Malá stáj se ale rozhodla nekomplikovat si život změnami v zadní části vozu, se kterou byla loni spokojená a z větší části bude nadále používat komponenty verze 2019. Dva vývojové žetony byly použity v přední části vozu, upravilo se přední zavěšení a tým si od Red Bull Technology objednal části systému řízení verze 2020.
V zadní části vozu se ale přece jen ukrývá jedna velká novinka. Nová pohonná jednotka Hondy. Jelikož tento rok ve F1 končí, přinesla najednou vylepšení naplánovány na tento, i příští rok. Změny jsou na straně spalovacího motoru, turba i rekuperačních systémů a pohonná jednotka je prý nyní kompaktnější.
Co se barevného designu týče, loni byl vůz AlphaTauri převážně bílý s tmavě modrým krytem motoru. Na AT02 jsou stejné barvy použity v poměru přibližně 50:50. Jediným výrazným sponzorem týmu je samotné AlphaTauri, módní značka spadající do impéria společnosti Red Bull, což není oproti minulému roku žádná změna. Změněna je jezdecká sestava. Z týmu odešel Rus Daniil Kvjat a nahradil ho Juki Cunoda, 20letý Japonec, který byl loni třetí v šampionátu F2.
"Jukiho příchod samozřejmě znamená, že přebírám více zodpovědnosti. Jsem připraven na roli lídra týmu," řekl 25letý Francouz, Pierre Gasly, který se do italského týmu před rokem a půl vrátil z Red Bullu. Šéf týmu, Franz Tost, řekl, že od Cunody očekává rychlý progres, dobrou rychlost, ale určitě i nějaké havárie, jelikož se v mladém věku ještě má hodně co učit.
Nové AT02. Foto: AlphaTauri
Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: AlphaTauri