Mercedes vyřešil problém se zaměstnanci
Vytvořil pro ně nové oddělení.
Tři největší týmy F1 čelí otázce, co se stovkami zaměstnanců, jejichž výplaty se nevejdou pod rozpočtový strop. Jelikož si v době krize nikdo nepřeje masové propouštění a krize neumožňuje ani naplnění teorie, že nadbytečné zaměstnance si přirozeně rozeberou menší týmy, je rok 2021 ještě přechodným. Transformaci však již realizují všechny tři velké stáje.
Ferrari část svých zaměstnanců vyčlenilo na podporu svého zákaznického týmu Haas, takže jejich výplaty budou spadat pod rozpočtový strop amerického týmu. Také oznámilo, že startuje program nasazení továrního týmu do Le Mans v roce 2023, což jsou další zaměstnanci přesunutí mimo F1.
Tým Red Bull nemá problém přesměrovat část výplatních pásek na stůl sesterského AlphaTauri a pro svou divizi Red Bull Advanced Technologies získal zakázku na šasi vodíkového vozu, který má ORECA v roce 2024 nasadit do Le Mans.
Mercedes podle slov Tota Wolffa neplánuje účast v Le Mans, zato však bylo na konci minulého roku oznámeno, že v sídle týmu F1 v Brackley nalezne nový domov tým Mercedesu Formule E. Brackley také spolupracuje s jinou dceřinou společností Daimleru, sportovní značkou Mercedes-AMG, na projektu hypersportu One (dříve známého jako Project One). A bylo oznámeno, že otevírá také divizi Applied Science (kterou by si fanoušci neměli plést s Applied Technologies McLarenu).
"Máme napilno. Rozpočtový strop má na naši společnost velký dopad, ale zároveň je to i příležitost vylepšit ji," vysvětluje Wolff. "Proto zakládáme oddělení Applied Science (aplikované vědy), které má znalosti získané díky účasti ve Formuli 1 nabídnout mnoha různým zákazníkům. Bude důležitou součástí naší společnosti."
Nová divize se má pustit do projektů v jachtařském Poháru Ameriky, cyklistickém Tour de France a dalších.
Nová divize pomůže finanční nezávislosti od Daimleru, který loni snížil svůj vlastnický podíl v týmu. Foto: Mercedes
Zdroj: Autosprint, úvodní foto: Mercedes