Bottase vůz vůbec neposlouchal
Ukončila změna pravidel dominanci Mercedesu?
Z vysílačky Valtteriho Bottase bylo včera mimo jiné slyšet i frustrované konstatování, že vůz je neřiditelný. To už nevypadá, že si Mercedes pouze hraje s konkurencí, i kdyby měl v záloze ještě nevyužitý výkon motoru.
"V posledním dlouhém stintu byl vůz hodně nekonzistentní. Nedal jsem dohromady ani jedno dobré kolo, protože byl, jak jsem řekl, neřiditelný. Je to celkem hlavolam, ale byl to pouze pátek," utěšuje se Bottas. "Z vozu jsem měl o něco lepší pocit, než když jsme testovali, to je dobrá zpráva. Ale zároveň jsem měl problém s vyvážením, které ještě není dobré. Alespoň jsme neměli žádnou poruchu, žádný větší problém."
Nezdá se, že by na tom Lewis Hamilton byl o moc lépe a starosti si už musí dělat i šéf týmu. Podle něj za všechno mohou změny technických pravidel v oblasti podlahy, které vzaly více přítlaku vozům s nízkým sklonem zepředu dozadu. Mercedes je průkopníkem konceptu delšího vozu s nižším sklonem.
"Nemyslím si, že je to pouze podlahou, máme i nové, odlišné pneumatiky," řekl Toto Wolff. "Ale naše analýzy ukazují, že vozy s velkým sklonem přišly o menší část přítlaku než náš vůz. V posledním roce platnosti této sady technických pravidel nemáme šanci přesedlat na koncept Red Bullu a dalších týmů s vozy postavenými podle tohoto konceptu. Fyzicky to není možné. Nemůžeme zavěšení kol a další věci prostě nastavit tak, jak to má Red Bull. Nezbývá nic jiného než vytěžit maximum z balíku, který máme k dispozici."
Technici Mercedesu mají nad čím přemýšlet. Foto: Mercedes
Wolff také řekl, že primárním cílem změny technických pravidel bylo "zamíchat pořadím", přestože je FIA prosadila jako bezpečnostní opatření, jelikož vozy začaly být nebezpečně rychlé. Odborníci na techniku F1 v pátek zpozorovali, že Aston Martin, který má vůz po vzoru Mercedesu, udělal po testech rychlé úpravy podlahy ve snaze optimalizovat proudění vzduchu kolem zadní části vozu.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes