Domenicali stopl dvoudenní víkendy
Rychlost není všechno.
Pod bývalým generální ředitelem Chasem Careym F1 uvažovala nad zkrácením závodního víkendu na dva dny. Série by takto ušetřila jeden den v týdnu, díky čemuž by se mohla rychleji přesouvat po světě a ročně by stihla více závodů. Stefano Domenicali však tomuto nápadu řekl jasné ne.
"Všichni pořadatelé dali najevo, že mají zájem o plnohodnotný podnik pro své návštěvníky a my to musíme respektovat," vysvětlil nový generální ředitel F1.
Trochu překvapivě se dvoudenního eventu částečně zastal Lewis Hamilton. Ten si zkrácený harmonogram vyzkoušel loni v Německu, když se na Nürburgringu v pátek nejezdilo kvůli špatnému počasí a také v Imole, nacpané do kalendáře na poslední chvíli.
"Ušetřili bychom 22 dní, během kterých vozy krouží po trati a znečišťují vzduch, planetu. Takže by to mělo své světlé stránky," řekl úřadující šampion. "Ale bylo by to pro nás dost náročné. Jsme zvyklí mít v pátek dva tréninky. Během tohoto dne zkoušíme tuny různých nastavení. Pokud někdo začne špatně, má spoustu času napravit to.
Kdybychom začínali až v sobotu, neměli bychom čas na nic. V ranním tréninku bychom zjistili, jak se vůz zpráva na daném okruhu a hned bychom museli vybrat nastavení pro kvalifikaci a závod. Bylo by to velmi náročné."
Stefano řekl dvoudenním víkendům jasné ne. Foto: Formula1
V krátkém videu zveřejněném na oficiálním webu F1 řekl Domenicali ano uhlíkové neutralitě do roku 2030, hledání talentované závodnice do vozu F1, udržení statusu nejrychlejších vozů světa pro monoposty F1, závodu v Africe i druhému závodu v USA.
Zdroj: Formula1, úvodní foto: Red Bull