Red Bull se odvolal vůči Hamiltonovu trestu
Zdá se mu být příliš nízký.
Red Bull se oficiálně dovolává přezkoumání a přehodnocení trestu, který dostal Lewis Hamilton po kolizi s Maxem Verstappenem v prvním kole Velké ceny Velké Británie. Samozřejmě, nechce dosáhnout zrušení trestu ale jeho zvýšení, jelikož 10 vteřin se mu zdá příliš málo.
Havárie poslala Maxe Verstappena do nemocnice, ačkoliv se v ní nezdržel dlouho, ale po vystoupení z kokpitu byl evidentně otřesen. Red Bull uplynulý týden mluvil také o ztrátě 1.8 milionu dolarů, protože vůz je po havárii zcela nepoužitelný. Ředitel závodů F1 však tým hned po závodě upozornil, že se trestá za nehodu samotnou, nikoli za její následky, takže nejspíš bude třeba dokázat, že Hamilton je jediným viníkem nehody a že si počínal mimořádně nebezpečně.
Proces se uskuteční prostřednictvím videokonference a je úkolem Red Bullu přijít s novými skutečnostmi, informacemi, které nebyly v době udělení penalizace stevardům k dispozici. Pokud bude jeho snaha uznána za úspěšnou, celý případ se přezkoumá znovu.
Vůči trestům se zpravidla odvolávají potrestané týmy. K nejznámějším úspěšným případům patří odvolání McLarenu v roce 1976, kdy měl přijít o suverénní double ve Španělsku kvůli monopostu o 1,5 centimetru širšímu, než povolovala pravidla, která začala platit pouze den předtím. Úspěšné bylo i Ferrari v roce 1999, které téměř přišlo o double v Malajsii kvůli bočnicím. Jediný případ zvýšení trestu je z roku 1994, kdy se tým Jordan odvolal vůči vyloučení Eddieho Irvina z následující velké ceny poté, co ze závodu kromě sebe vyřadil ještě další tři jezdce. Po přehodnocení dostal zákaz na tři velké ceny. Poprvé v historii F1 se však odvolal jiný tým než byl potrestaný.
Pocit vítězství se vrátit nedá, ale o body by Hamilton mohl přijít. Foto: Mercedes
Max Verstappen se zároveň nechal slyšet, že on se k této věci a ani k samotné havárii v Silverstone vyjadřovat nechce.
"Nechci v médiích přilívat olej do ohně a upřímně, ani nemám chuť o tom mluvit," cituje Nizozemce oficiální web Red Bullu. "Já vím, co se tam stalo, seděl jsem v tom voze. A samozřejmě mi není jedno, že můj závod byl takto ukončen. Raději se ale soustředím na svou práci na trati, a hlavně na to, abychom si udrželi vedení v šampionátu.
Tým se postará o oficiální stránku, o věci, které by se měly po takové havárii udělat, ale moje role v Maďarsku bude stejná jako všude jinde. Udělám vše proto, abychom závod vyhráli. Maďarskou trať mám rád, pouze doufám, že cesta na startovní rošt bude méně dramatická než loni, kdy se našim mechanikům pouze nějakým zázrakem povedlo včas připravit můj vůz na start závodu."
Zdroj: Motorsport, f1i, úvodní foto: Mercedes