Mercedes očekával rychlý proces s Norrisem
Vlastní koncept asi patří do popelnice celý.
Navzdory třetímu místu Lewise Hamiltona v jeho domácí Velké ceně Velké Británie bylo z tábora Mercedesu po závodě cítit rozčarování. Změny provedené na voze Mercedes F1 W14 během posledních čtyř měsíců vypadaly impozantně a správně, než McLaren MCL60 najednou vyskočil odněkud z hloubky pelotonu až za záda vítězícího Maxe Verstappena.
„Popravdě, když bylo na trati zpomalovací vozidlo, byl jsem si jistý, vůbec jsem nepochyboval, že mclareny sežereme a máme jisté minimálně druhé a třetí místo,“ přiznává Toto Wolff. „V prvních kolech jsme měli mít šanci (díky výhodě plynoucí z obutí měkčích pneumatik), ale byli příliš silní. S jejich rychlostí v rychlých zatáčkách i na rovinkách jsme neměli šanci předjet.“
„Létá jak raketoplán. Neuvěřitelná rychlost!“ hlásil Hamilton svému týmu ještě během závodu.
Mercedes přitom do Silverstone také nepřicestoval s prázdnýma rukama, byl to první závod s novým předním přítlačným křídlem, které je mimořádně důležité kvůli směřování vzduchu na celý zbytek vozu.
„Před týdnem to byl hodně špatný závod a sem jsme přicestovali s upgradem, takže jsme velmi doufali v dobrou rychlost,“ řekl Hamilton po závodě.
Na začátku sezony Hamilton gratuloval Fernandu Alonsovi, minulou neděli Norrissovi. Kde dělá Mercedes chybu? Foto: Mercedes
Frustrace nyní může vést k rozhodnutí zcela opustit vývoj současného monopostu a věnovat se vývoji zcela nového vozu pro rok 2024.
„Pokud se mě zeptáte, jestli věřím, že ještě přijedeme s novými díly, které zásadně změní náš letošní vůz, tak odpověď bude znít ne,“ řekl Toto Wolff.
„V přípravě je pár menších věcí a na každé desetince záleží. Jsme skvělý tým a máme nejlepší jezdeckou dvojici, takže určitě ještě můžeme Maxe někde porazit, ale potřebujeme předvídatelnější vůz. Ne primadonu 2.0, ještě komplikovanější, než byla původní,“ vzpomněl si Wolff na trampoty s vozem F1 W08.
A je pravděpodobné, že Mercedes bude vývoj aerodynamiky směřovat k věrné kopii Red Bullu, se kterou byl na začátku roku úspěšný Aston Martin a nyní vystřelila vpřed McLaren, což jsou dva týmy poháněné motory Mercedes. Mercedes počínaje Monakem opustil koncept nulových bočnic a přešel na downwash, avšak nejedná se o přímou kopii. Zatím.
„Pohled zvenčí je pouze pohledem na polovinu obrazu, ale McLaren vypadá jako Red Bull. Ale opravdu nezáleží na tom, jestli se váš vůz podobá jinému vozu. Záleží na tom, co říkají stopky. Určitě už každý tým měl ve větrném tunelu zmenšenou kopii Red Bullu. A nevypadalo to dobře. Avšak další tým získal sekundu na kolo, takže bychom se na to měli podívat znovu a lépe.“
Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Mercedes