Albon musí přerušit vztahy s Red Bullem
Mazepin do Alfa Romeo?
Šéf týmu Mercedes vyhlásil, že Alexander Albon by měl ukončit všechny vztahy s týmem Red Bull, pokud chce příští rok závodit za tým Williams. Neobvyklý trojúhelník, hlavně když vezmeme v úvahu celkem nedávné vyjádření Tota Wolffa, v němž tvrdil, že talentovanému jezdci jako Albon by nikdy nestál v cestě.
Po oznámení odchodu Valtteriho Bottase do Alfa Romeo a jeho nahrazení u Mercedesu Georgem Russellem, se Williamsu oficiálně uvolnilo místo ve voze pro příští sezonu. Obsadit by ho mohl chráněnec Mercedesu, Nyck de Vries, ale i Red Bull by rád někam umístil Albona, který by se mohl pokusit o stejný restart kariéry, jaký se v AlphaTauri daří Pierrovi Gaslymu. Ale tak se zdá, že Mercedes má skrze dodávání pohonných jednotek a převodovek ve Williamsu větší vliv, než byl britský tým dosud ochoten připustit.
"Jak jsem řekl, Albon je jezdec, který si zaslouží jezdit ve F1," řekl Wolff. "Ale je těžké představit si stoprocentního jezdce Red Bullu s motorem Mercedes. Rádi s ním budeme spolupracovat, pokud ho Red Bull uvolní z kontraktu."
Red Bull přebírá motorový program Hondy, takže od příštího roku bude jejich soupeření i rivalitou dvou výrobců motorů. Na druhé straně, Red Bull již do své nové továrny na motory získal hodně motorových inženýrů a manažerů z továrny na motory Mercedesu a za jeho tým od tohoto roku závodí Sergio Pérez, který po osmi letech v týmech McLaren, Force India a Racing Point jistě ví o pohonné jednotce Mercedesu vše, co je jezdec ze své pozice schopen pochopit. Rivalita je však rivalita a Wolff by možná Albona i rád získal pro sebe.
"Dost neobvyklé," reaguje šéf Red Bullu, Christian Horner. "Víme, že má velký vliv, ale jsem si docela jist, že Williams si své jezdce vybírá sám a nenechá se nikým omezovat."
"Jsem přesvědčen, že výrobce motorů by neměl zasahovat do diskuse mezi jezdcem a týmem," přidal se do diskuse šéf Ferrari, Mattia Binotto. „Když jezdec dostane šanci, tak dostane šanci a nemělo by hledět na to, od koho přišel.“
Binottovi by však nejspíš i vyhovovalo, kdyby si Albon našel místo ve Williamsu, ne v Alfa Romeo, kde by zase Ferrari rádo umístilo jednoho ze svých juniorů, přičemž ve hře je setrvání Antonia Giovinazziho i přestup Micka Schumachera.
V Haasu prý není dost místa pro Schumachera i Mazepina. Foto: Haas
Ohledně pořád volného místa v Alfa Romeo, po boku Valtteriho Bottase, se však šíří i divočejší drby. Jeden říká, že favoritem na jeho obsazení je čínský závodník Guanju Žou. Ten je druhým jezdcem aktuálního pořadí šampionátu F2, takže je dobrá šance, že po skončení sezony bude mít nárok na superlicenci.
Žou je také členem juniorského programu Renaultu a v neposlední řadě prý nevelkému týmu přinese sponzorský příspěvek až ve výši 30 milionů eur, což je v současné ekonomické situaci moc pěkný balík. Takové střely od boku ale často bývají nadhodnocené, ačkoli v Číně je peněz dost. Jiný drb tvrdí, že pokud z Haasu neodejde Schumacher, tak odejde Nikita Mazepin a Alfa Romeo příjme tlustý sponzorský příspěvek v rublech.
Po drbech bude dobře skončit nějakým důvěryhodným tvrzením. Valtteri Bottas sám prozradil, na kolik let se zavázal Alfě.
"Konečně můžu být klidný. Vše je již jasné a vím, kde budu pracovat příští tři roky," řekl Fin v rozhovoru pro MTV.
Zdroj: Motorsport, MotorsportWeek, MTV, úvodní foto: Red Bull