Šéfové Audi a Porsche se zúčastní porady F1
Řeč bude o budoucnosti pohonných jednotek.
Příští rok spatříme novou generaci vozů F1 a zároveň bude rok 2022 rokem zmrazení vývoje pohonných jednotek, aby jejich výrobci mohli soustředit všechny zdroje na vývoj první pohonné jednotky nové generace. Ta bude mít premiéru v roce 2025 a opět se bude jednat o hybridní pohonnou jednotku. Nic jiného ohledně budoucnosti motorů F1 ale ještě není vytesáno do kamene a jedno z klíčových setkání se uskuteční zítra odpoledne v Rakousku.
Setkání se nezúčastní představitelé týmů či šéfové vývojových programů motorů F1, ale přímo generální ředitelé a předsedové automobilek. Pozvánku dostali zástupci současných výrobců, tedy John Elkann (Ferrari), Luca de Meo (Renault) a Ola Kallenius (Mercedes). Jelikož Honda z F1 odchází a její program přebere Red Bull, poprvé se tohoto typu schůzky zúčastní Dietrich Mateschitz, spolumajitel a zároveň generální ředitel společnosti Red Bull.
Odchodem Hondy zájem F1 o přilákání další automobilky schopné vyvinout hi-tech motor ještě vzrostl a ze seznamu pozvaných je zřejmé, že naděje upírá ke koncernu Volkswagen. Setkání se totiž zúčastní i Markus Duesman, předseda automobilky Audi a zároveň šéf výzkumu a vývoje celého koncernu Volkswagen a Oliver Blume, generální ředitel automobilky Porsche. V roli hostitelů budou Stefano Domenicali s Rossem Brawnem (F1) a chybět nesmí Jean Todt (FIA).
Přítomnost ředitele společnosti vyrábějící energetické nápoje mezi lidmi z automobilového průmyslu může hodně změnit dynamiku tohoto typu setkání. Red Bull nemá zřejmý důvod tlačit na průnik budoucích technologií F1 a budoucích technologií automobilového průmyslu, zato však můžeme čekat, že bude tlačit na omezování nákladů. Lidé Volkswagenu asi budou na opačné straně barikády, pokud tedy Volkswagen a Red Bull ve skutečnosti nepřipravují budoucí spolupráci.
Setkání výrobců motorů se poprvé zúčastní také Mateschitz. Foto: Red Bull
Provázanost motorů F1 s trendy v automobilovém průmyslu ještě před setkáním slovně podpořil šéf týmu McLaren, který je dalším potenciálním budoucím partnerem Volkswagenu.
"Pro F1 by prostě obecně bylo dobré získat dalšího výrobce, další velkou automobilku. Byl by to signál pozitivní budoucnosti F1," řekl Andreas Seidl.
Pomalu končící prezident Mezinárodní automobilové federace se už během víkendu VC Francie nechal slyšet, že jeho přáním je do motorů F1 co nejdříve dostat palivo vyrobené z obnovitelných zdrojů.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: