Sainz nejspíš dostane novou smlouvu
Ve Ferrari ho podpoří Santander.
Zatímco Charles Leclerc je s Ferrari dlouhodobě smluvně svázán, Carlos Sainz před zhruba rokem podepsal kontrakt pouze na dvě sezony. Mnozí tým z Maranella podezírali, že si k sobě španělského závodníka bere pouze jako číslo dvě k Leclerkovi. Ale ať už to byla nebo nebyla pravda, Sainz se rychle aklimatizoval, nebyl o nic pomalejší než týmový kolega, a dokonce nasbíral více bodů než on a šéf Scuderie je s ním evidentně spokojený.
„Carlos měl skvělou sezonu,“ řekl Mattia Binotto. „Když jsme před rokem podepisovali smlouvu, řekli jsme si, že si znovu promluvíme za rok. Zima je tady, určitě si najdeme čas sednout si spolu a popovídat si o uplynulé sezoně. Když jsme s ním podepisovali, chtěli jsme mít dva dobré jezdce, kteří nám budou pravidelně získávat body. Dostali jsme, co jsme chtěli. Vlastně si myslím, že aktuálně máme nejlepší jezdeckou dvojici.
Věděli jsme, že první sezona v novém týmu nemůže být z Carlosovy strany naprosto bezproblémová. Ale podepsali jsme s ním smlouvu, protože jsme věřili, že je to dobrý závodník, konzistentní sběrač bodů a ukázalo se, že se i velmi rychle učí. Během sezony se jeho výkony rychle zlepšovaly a nejlepší částí pro něj rozhodně byl její závěr.“
V italských a španělských médiích se říká, že Sainz již brzy prodlouží svůj kontrakt o další dva roky, takže bude mít jistotu na tři roky dopředu. Dopomoci mu k tomu může i nedávno oznámený staronový sponzor. Ferrari bude od příštího roku opět sponzorovat španělská banka Santander. Tu si fanoušci F1 pamatují jako podporovatele Fernanda Alonsa v McLarenu a poté i ve Ferrari.
To se Ferrari může hodit, jelikož nemá prodlouženou smlouvu s Philip Morris (Mission Winnow) jako titulárním sponzorem týmu. Podle vyjádření šéfa týmu s největší pravděpodobností dlouholeté partnerství nekončí, ale zájem o místo titulárního sponzora opadl. Nejspíš proto, že v mnoha zemích, které hostí velkou cenu F1, byla Mission Winnow uznaná za značku z tabákového průmyslu, a tudíž nemohla zůstat viditelná na vozech ani ve jménu stáje. Příští rok se proto možná vůz sezony 2022, první nové generace, oděje do tradičnější šarlatově červené, ne do letošního odstínu Marlbora.
Sainz si v novém týmu rychle zvykl. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Ferrari