Sainz na špici testovacího tréninku, Russellova velká rana
VC Mexika – 2. trénink
Ve druhém tréninku se dostal do čela Sainz. Pilot Ferrari zvítězil před Piastrim a znovu třetím Cunodou. Výsledky odpoledních jízd, kterým bylo netradičně vyměřeno 90 minut, ale nejsou vzhledem k průběhu víkendu příliš relevantní. Trénink byl totiž vyhrazen testování pro Pirelli. Italský výrobce dal pilotům k dispozici i pneumatiky připravované pro příští sezonu. Trénink narušila rovněž velká havárie Russella.
Sainzovo maximum mělo hodnotu 1:17,699. Tímto počinem pokořil o necelé dvě desetiny výkon vítězného Russella z prvního tréninku. Piastri zaostal za Španělem o 178 tisícin, Cunoda byl jen o tisícinu pomalejší než Australan.
Každý z jezdců dostal pro trénink dvě sady pneumatik – jednu letošní a druhou na příští rok. Pirelli pilotům rovněž předepsalo testovací program. Každý musel odjet jeden výkonnostní stint s 20 kilogramy paliva o délce pěti kol a také závodní stint se 100 kilogramy paliva o délce 12 kol. Výjimku dostali Leclerc, Norris, Hamilton, Alonso a Čou. Ti v prvním tréninku pustili do svých kokpitů nováčky, takže v závěrečných 30 minutách mohli obout střední směs pneumatik a věnovat se standardní přípravě na víkend.
Nakonec se ale věci neodehrály tak, jak si je Pirelli nalajnovalo. Už po třinácti minutách totiž havaroval Russell. Vůz pilota Mercedesu se po přejezdu přes obrubník v osmé zatáčce začal chovat neklidně. Byl z toho tvrdý náraz do bariéry, při kterém byla poškozena zejména pravá bočnice Russellova monopostu spolu se zadním křídlem. Jezdec pocítil přetížení 30G, žádná zranění ale u něj nebyla odhalena.
„Vážně nevím, co se stalo,“ kroutil hlavou Russell. „Auto zkrátka najednou začalo poskakovat a než jsem to měl šanci pochytat, už jsem se točil,“ popisoval britský jezdec.
Russellova nehoda způsobila přerušení delší než 20 minut. Kromě jeho monopostu musela být odklizena i bariéra. Alonso, Hamilton, Leclerc, Norris a Čou tak mohli na střední sadě jezdit jen asi šest minut. Leclerc navíc před červenou vlajkou vůbec nevyjel. Doplácel na kolizi Bearmana z prvního tréninku, kterého potkal incident s Albonem. Poškození Thajcova monopostu byla ještě větší a ve druhém tréninku se neukázal vůbec.
U Verstappena pokračovaly potíže s motorem. Pilot Red Bullu se kvůli tomu ve druhé polovině tréninku vůbec neukázal v akci. Nizozemec z tohoto důvodu nezajel žádné měřené kolo.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:17,699 | 34 | |
2. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:17,877 | + 0.178 | 30 |
3. | Juki Cunoda | RB | Red Bull PT | 1:17,878 | + 0.179 | 30 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:17,887 | + 0.188 | 31 |
5. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:17,948 | + 0.249 | 36 |
6. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:18,239 | + 0.540 | 34 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:18,279 | + 0.580 | 36 |
8. | Valtteri Bottas | Sauber | Ferrari | 1:18,351 | + 0.652 | 32 |
9. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 1:18,392 | + 0.693 | 32 |
10. | Liam Lawson | RB | Red Bull PT | 1:18,560 | + 0.861 | 29 |
11. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:18,579 | + 0.880 | 35 |
12. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:18,621 | + 0.922 | 34 |
13. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:18,656 | + 0.957 | 30 |
14. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:18,890 | + 1.191 | 34 |
15. | Franco Colapinto | Williams | Mercedes | 1:18,908 | + 1.209 | 30 |
16. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:18,942 | + 1.243 | 30 |
17. | Čou Kuan-jü | Sauber | Ferrari | 1:18,980 | + 1.281 | 37 |
18. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:19,041 | + 1.342 | 4 |
19. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | - | 4 | |
20. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | - | 0 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari