Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Sainz na špici testovacího tréninku, Russellova velká rana

Sainz na špici testovacího tréninku, Russellova velká rana

VC Mexika – 2. trénink

Ve druhém tréninku se dostal do čela Sainz. Pilot Ferrari zvítězil před Piastrim a znovu třetím Cunodou. Výsledky odpoledních jízd, kterým bylo netradičně vyměřeno 90 minut, ale nejsou vzhledem k průběhu víkendu příliš relevantní. Trénink byl totiž vyhrazen testování pro Pirelli. Italský výrobce dal pilotům k dispozici i pneumatiky připravované pro příští sezonu. Trénink narušila rovněž velká havárie Russella.

Sainzovo maximum mělo hodnotu 1:17,699. Tímto počinem pokořil o necelé dvě desetiny výkon vítězného Russella z prvního tréninku. Piastri zaostal za Španělem o 178 tisícin, Cunoda byl jen o tisícinu pomalejší než Australan.

Každý z jezdců dostal pro trénink dvě sady pneumatik – jednu letošní a druhou na příští rok. Pirelli pilotům rovněž předepsalo testovací program. Každý musel odjet jeden výkonnostní stint s 20 kilogramy paliva o délce pěti kol a také závodní stint se 100 kilogramy paliva o délce 12 kol. Výjimku dostali Leclerc, Norris, Hamilton, Alonso a Čou. Ti v prvním tréninku pustili do svých kokpitů nováčky, takže v závěrečných 30 minutách mohli obout střední směs pneumatik a věnovat se standardní přípravě na víkend.

Nakonec se ale věci neodehrály tak, jak si je Pirelli nalajnovalo. Už po třinácti minutách totiž havaroval Russell. Vůz pilota Mercedesu se po přejezdu přes obrubník v osmé zatáčce začal chovat neklidně. Byl z toho tvrdý náraz do bariéry, při kterém byla poškozena zejména pravá bočnice Russellova monopostu spolu se zadním křídlem. Jezdec pocítil přetížení 30G, žádná zranění ale u něj nebyla odhalena.

„Vážně nevím, co se stalo,“ kroutil hlavou Russell. „Auto zkrátka najednou začalo poskakovat a než jsem to měl šanci pochytat, už jsem se točil,“ popisoval britský jezdec.

Juki Cunoda se stal největším překvapením pátečních jízd. Foto: VCARB

 

Russellova nehoda způsobila přerušení delší než 20 minut. Kromě jeho monopostu musela být odklizena i bariéra. Alonso, Hamilton, Leclerc, Norris a Čou tak mohli na střední sadě jezdit jen asi šest minut. Leclerc navíc před červenou vlajkou vůbec nevyjel. Doplácel na kolizi Bearmana z prvního tréninku, kterého potkal incident s Albonem. Poškození Thajcova monopostu byla ještě větší a ve druhém tréninku se neukázal vůbec.

U Verstappena pokračovaly potíže s motorem. Pilot Red Bullu se kvůli tomu ve druhé polovině tréninku vůbec neukázal v akci. Nizozemec z tohoto důvodu nezajel žádné měřené kolo.

Pro Maxe Verstappena začíná Velká cena Mexika hodně složitě. Foto: Red Bull
p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:17,699   34
2. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:17,877 + 0.178 30
3. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:17,878 + 0.179 30
4. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:17,887 + 0.188 31
5. Lando Norris McLaren Mercedes 1:17,948 + 0.249 36
6. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:18,239 + 0.540 34
7. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:18,279 + 0.580 36
8. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:18,351 + 0.652 32
9. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:18,392 + 0.693 32
10. Liam Lawson RB Red Bull PT 1:18,560 + 0.861 29
11. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:18,579 + 0.880 35
12. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:18,621 + 0.922 34
13. Esteban Ocon Alpine Renault 1:18,656 + 0.957 30
14. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:18,890 + 1.191 34
15. Franco Colapinto Williams Mercedes 1:18,908 + 1.209 30
16. Pierre Gasly Alpine Renault 1:18,942 + 1.243 30
17. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:18,980 + 1.281 37
18. George Russell Mercedes Mercedes 1:19,041 + 1.342 4
19. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT -   4
20. Alexander Albon Williams Mercedes -   0

 

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari