Brawn a Symonds na odchodu?
Svou práci už udělali.
Zatím se jedná o vesměs nepotvrzené informace, ale web Motorsport tvrdí, že Ross Brawn a Pat Symonds ještě letos opustí svá místa ve vysokém managementu Formule 1. Nezůstal by tak nikdo z původní sestavy, která přebrala F1 po Berniem Ecclestonovi, dala F1 její současnou podobu a nastavila kurz k lepší budoucnosti. Bývalý generální ředitel Chase Carey odešel poté, co se mu podařilo zavést rozpočtový strop a všechny týmy podepsaly novou Concordskou dohodu a loni byl nahrazen Stefanem Domenicalim. Bývalý obchodní ředitel Sean Bratches odešel poté, co mnohonásobně zvýšil zájem o F1 v sociálních médiích a sérií Touha po vítězství na Netflixu jako třešničkou na dortu.
Ross Brawn F1 již dvakrát opustil, když skončil s místem technického ředitele u Ferrari a jednou když se rozloučil s místem šéfa týmu Mercedes. Pak se už prý chtěl věnovat hlavně rybaření, a také se mu to dlouho dařilo, ale nabídce změnit sport jeho života k lepšímu nedokázal odolat. V roli vrchního sportovního ředitele F1 se od té doby věnuje zlepšování sportovní i technické stránky této série. Za svou pravou ruku si vybral bývalého podřízeného z Benettonu, Pata Symondse, jenž obsadil kancelář technického ředitele F1.
Dvojice stojí za vznikem nové generace vozů s přísavným efektem, která se letos dočká své premiéry, spolu s 18palcovými pneumatikami. Pořád se pracuje na pravidlech pro novou generaci pohonných jednotek, které by měly spatřit světlo světa v roce 2026, ale i ona již má kurz stanovený, F1 bude pokračovat s 1.6litrovými hybridními motory V6, avšak bez MGU-H a se syntetickým palivem, případně biopalivem druhé generace v nádržích. S hlavní prací hotovou prý chce 68letý Symonds odejít letos v létě a 67letý Brawn na konci roku.
Mise splněna, čas hledat staré rybářské pruty? Foto: Formula One
Paralelně s tím má proběhnout přesun jejich technického týmu zpod F1 a jejího vlastníka Liberty Media pod Mezinárodní automobilovou federaci. Změna může být motivována Evropskou unií, která tlačí na oddělení procesu tvorby pravidel od byznysové stránky sportů. Údajně nebyly ze strany EU podniknuty žádné oficiální kroky, ale do budoucna to bude takto lepší.
Pod Symondsem pracovalo 15 inženýrů, zpravidla s bohatými zkušenostmi s prací pro týmy F1 a většina z nich se má stát zaměstnanci FIA a pracovat pod Nikolasem Tombazisem, šéfem série monopostů pod patronátem FIA. Craig Wilson, který pomáhá i s designováním nových okruhů, zůstane na straně F1. Navzdory změně by však skupinka měla zůstat umístěna v londýnské centrále F1, zatímco FIA sídlí v Ženevě a Paříži. Londýn však někteří zaměstnanci F1 opustí, stěhují se do Biggin Hill v Kentu.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Formula One